РОЗВИТОК КОМПЕТЕНЦІЙ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ НА МОДЕЛІ ЇХ ЦИФРОВОГО СЛІДУ

Автор(и)

  • Сергій Бушуєв Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7815-8129
  • Наталія Бушуєва Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7298-4369
  • Денис Бушуєв Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5340-5165
  • Борис Козир Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3400-4571

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2021.48.6-16

Ключові слова:

модель цифрового сліду, освітня програма, цифровізація, життєвий цикл проєкту, компетентність

Анотація

Розглянуто проблему створення ефективної моделі формування цифрових слідів проєктів та програм розвитку освітніх програм в умовах цифровізації. Життєвий цикл проєктів, знань та технологій управління суттєво скорочується, а процеси цифровізації формують вимоги до створення їх  цифрових слідів та тіней. Технічна та технологічна складність проєктів розвитку збільшується за рахунок інновацій. Ці тренди формують суттєві виклики в розвитку систем управління проєктами та програмами в умовах цифровізації суспільства. Запропонована модель формування цифрового сліду проєктів дає змогу враховувати зовнішнє і внутрішнє оточення проєкту в межах певної діяльності. Наведено модель носія методології формування цифрового сліду проєкту розвитку освітніх програм. Проєкт та проєктна діяльність реалізуються в умовах формування і динамічної зміни цифрового сліду, сутність та структура якого була визначена в пропонованому дослідженні. Аналіз джерел і типу елементів цифрового сліду проєкту дав змогу побудувати класифікацію його елементів. Визначено зв'язок цифрового сліду проєкту та його інформаційної невизначеності, встановлено основні варіанти позитивного і негативного впливу цифрового сліду на успіх проєкту через зниження інформаційної невизначеності. Проаналізовано динаміку цифрового сліду проєкту і встановлено співвідношення життєвого циклу освітнього проєкту та тривалість існування його цифрового сліду. Концентрична модель методології формування цифрового сліду проєкту дає змогу структурувати всю наявну інформацію у форматі подвійної спіралі. Така форма структурування дає змогу компактно упакувати всі дані щодо проєкту, процесу, організації та оточення. Побудова цифрового сліду проєкту допоможе сформувати нові моделі та методи управління розвитком компетенцій освітніх проєктів.

Біографії авторів

Сергій Бушуєв , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри управління проєктами

Наталія Бушуєва , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Доктор технічних наук, професор кафедри управління проєктами

Денис Бушуєв , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Доктор технічних наук, професор кафедри управління проєктами

Борис Козир , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Доктор технічних наук, доцент кафедри управління проєктами

Посилання

Руководство по управлению инновационными проєктами и программами. Р2М. Т. 1, Версия 1.2 / пер. с англ. под ред. проф. С. Д. Бушуева. Киев: Наук. світ, 2009. 173 с.

Ярошенко Ф. А., Бушуев С. Д., Танака Х. Руководство инновационными проєктами и программами на основе системы знаний Р2М: монография. Киев: Саммит-Книга, 2012. 272 с.

Азаров Н. Я., Ярошенко Ф. А., Бушуев С. Д. Инновационные механизмы управления программами развития. Киев: Саммит-Книга, 2011. 564 с.

Креативные технологии в управлении проєктами и программами / С. Д. Бушуев, Н. С. Бушуева, И. А Бабаев и др. Киев: Саммит-книга, 2010. 768 с.

Lambiotte, Renaud; Kosinski, Michal. Tracking the Digital Footprints of Personality (англ.) Proceedings of the IEEE (англ.) русск. : journal. 2014. Vol. 102, no. 12. P. 1934 – 1939. ISSN 0018-9219, doi:10.1109/jproc.2014.2359054.

Girardin, Fabien; Calabrese, Francesco; Fiore, Filippo Dal; Ratti, Carlo; Blat, Josep. Digital Footprinting: Uncovering Tourists with User-Generated Content (англ.) IEEE Pervasive Computing: journal. 2008. Vol. 7, no. 4. P. 36 – 43. doi:10.1109/MPRV.2008.71.

Osborne, Nicola. Managing Your Digital Footprint: Possible Implications for Teaching and Learning (англ.) Proceedings of the European Conference on E-Learning: journal. 2015. January. P. 358 – 359.

Bushuyev, S., Murzabekova, A., Murzabekova, S., Khusainova, M. Develop breakthrough competence of project managers based on entrepreneurship energy. Proceedings of the 12th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies, CSIT 2017.

Bushuyev, S. D., Bushuyev, D. A., Rogozina, V. B., Mikhieieva, O. V. Convergence of knowledge in project management. 2015 Proceedings of the 2015 IEEE 8th International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications, IDAACS 2015.

Todorović, M. L., Petrović, D. T., Mihić, M. M., Obradović, V. L., Bushuyev, S. D. Project success analysis framework: A knowledge-based approach in project management. 2015 International Journal of Project Management.

Bushuyev, S., Wagner, R. IPMA Delta and IPMA Organisational Competence Baseline (OCB): New approaches in the field of project management maturity, 2014. International Journal of Managing Projects in Business.

Bushuyev D. Immune memory as a management tool enterprise development program. Management of Development of Complex Systems, 25, (2016): 11 – 16.

Bondar A., Bushuyev, S., Onyshchenko S., Tanaka H. Entropy Paradigm of Project-Oriented Organizatio ns Management // Proceedings of the 1st International Workshop IT Project Management (ITPM 2020) Volume 1. Lviv, Ukraine, February 18–20, (2020), CEUR Workshop Proceedings (CEUR-WS.org), (2020): 233-243 http://ceur-ws.org/Vol-2565/paper20.pdf.

Bondar A., Bushuyeva N., Bushuyev S., Onyshchenko S. Modelling of Creation Organisational Energy Sergey -Entropy, (2020): IEEE 15th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Zbarazh, Ukraine, (2020): 141-145, https://doi.org/10.1109/ CSIT49958.2020.9321997.

A Guidebook of Project & Program Management for Enterprise Innovation. Project Management (P2M). Association of Japan (PMAJ) URL: http://www.pmaj.or.jp. 2005. 85p.

Bushuyev, S., Verenych, O. Organizational maturity and project: Program and portfolio success (Book Chapter) 2018, Developing Organizational Maturity for Effective Project Management.

Bushuyev, S., Verenych, O. The Blended Mental Space: Mobility and Flexibility as Characteristics of Project/Program Success. 2018 IEEE 13th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies, CSIT 2018.

Obradovićl, V., Todorović, M., Bushuyev, S. Sustainability and Agility in Project Management: Contradictory or Complementary? 2018 IEEE 13th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies, CSIT 2018 – Proceedings.

Individual Competence Baseline for project, programme &portfolio management. (2015) Version 4.0. IPMA Editorial Committee. IPMA: 431 p.

IPMA Organisational Competence Baseline (IPMA OCB). (2013) Version 1.0 – IPMA: 67p.

Rusan N., Bushuyev S., Bushuyev D., “Emotional intelligence – the driver of development of breakthrough competences of the project”, IEEE, 5-8 Sept. 2017 International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Lviv, Ukraine. P. 1–7.

Scaled Agile Framework (SAFe®). https://www.agilest.org/what-is-agile-knowledge-base/#agile-terms (2018).

A Guidebook of Program & Project Management for Enterprise Innovation, Third Edition P2M, Project Management Association of Japan (PMAJ), 2017, 427 p.

A Guide to the Project Management of the Knowledge (PMBOK® Guide). Sixth Edition (2017). USA. PMI, 756 p.

ISO 21500: 2012 (2012). Guidance on project management. Project Committee ISO / PC 236, 36p.

IPMA “Individual Competence Baseline” (ICB) Version 4.0 for Project, Program & Portfolio Management (2015). IPMA, 431 p. Access mode: http://products.ipma.world/ipma-product/icb/read-icb/.

IPMA Organisational Competence Baseline (IPMA OCB) for Developing Competence in Managing by Projects. Version 1.1 (2016). International Project Management Association, Amsterdam, 105 p.

IPMA Organisational Competence Baseline (IPMA OCB). IPMA, 67 p., 2013.

Individual Competence Baseline for Project, Programme & Portfolio Management, Version 4. International Project Management Association. 415, 2015.

Obradović V., Todorović M., Bushuyev S. Sustainability and Agility in Project Management: Contradictory or Complementary? IEEE 13th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies, CSIT 2018, 2018.

Bondar N., Bushuyeva S., Bushuyev S., Onyshchenko H. Modelling of Creation Organisational Energy-Entropy, (2020): IEEE 15th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Zbarazh, Ukraine, (2020): 141-145, https://doi.org/10.1109/CSIT49958.2020.9321997.

Bondar, S. Bushuyev, S. Onyshchenko, H. Tanaka. Entropy Paradigm of Project-Oriented Organizations Management (2020) Proceedings of the 1st International Workshop IT Project Management (ITPM 2020) Volume 1. Lviv, Ukraine, February 18-20, (2020):, CEUR Workshop Proceedings (CEUR-WS.org), (2020): 233-243 http://ceur-ws.org/Vol-2565/paper20.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Як цитувати

Бушуєв , С., Бушуєва , Н. ., Бушуєв , Д. ., & Козир , Б. . (2021). РОЗВИТОК КОМПЕТЕНЦІЙ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ НА МОДЕЛІ ЇХ ЦИФРОВОГО СЛІДУ. Управління розвитком складних систем, (48), 6–16. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2021.48.6-16

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ