Системи електронного документообігу як складова частина загального інформаційного середовища закладу вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.55.133-140Ключові слова:
система електронного документообігу, бізнес-процес, заклад вищої освіти, інформаційні технології, нормативно-правова база, дерево цілей, дерево функційАнотація
В сучасному світі технологічний прогрес неухильно впливає на всі сфери нашого життя. Легкий пошук потрібної інформації, миттєвий зв’язок з необхідною особою, спроможність виконувати свою роботу не покидаючи власного житла – ці явища без сумніву є наслідками розвитку інформаційних технологій. Останньому пункту приділимо особливу увагу, адже сучасний етап розвитку уможливлює ефективно виконувати свою роботу у віддаленому режимі незважаючи на проблеми, з якими довелось зіштовхнутись нашому суспільству, а саме – з пандемією COVID-19, а вже згодом – війною. Заклади вищої освіти так само, як і інші суб’єкти інформаційного середовища намагаються активно впроваджувати інноваційні підходи для покращення своєї діяльності, забезпечувати ефективну організацію робочих процесів та високу якість навчання. Але не всі підходи і методи, які застосовуються в тих самих великих та малих корпоративних компаніях є прийнятними для впровадження в їхньому первинному вигляді в межах закладу вищої освіти. Розглянуто особливості і проблеми бізнес-процесів, що характерні для вищий навчальних установ. У сучасному цифровому світі ефективний документообіг стає ключовою складовою для забезпечення гладкого функціонування різних галузей діяльності, підвищення продуктивності та забезпечення якості обслуговування. На жаль, сучасний стан використання інформаційних технологій в питанні оптимізації документообігу в закладах вищої освіти не відповідає вимогам ефективного використання людських ресурсів, що своєю працею забезпечують функціонування цього закладу. Наукові дослідження в галузі електронного документообігу допомагають усвідомити основні принципи і концепції, на яких базується функціонування систем. Такий підхід дає змогу розглянути системи електронного документообігу як складову частину загального інформаційного середовища організації. Крім того, науковий підхід дає можливість дізнатися про останні тренди та інновації в галузі електронного документообігу. Проведено аналіз досліджень з теми впровадження і застосування систем електронного документообігу.
Посилання
Klyutsevskii, V. I. (2019). Mechanisms of implementation of electronic document management in local executive bodies: PhD thesis, 25.00.02. Odesa, 2–9.
Tukalo, S. M. (2001). Organizational and pedagogical principles of implementation in scientific institutions of electronic document management on the Sharepoint platform: PhD thesis, 13.00.10. Kyiv, 18–25.
Korniychuka K. S. (2019). Formation of the system of electronic document circulation in the transport complex of Ukraine: PhD thesis, 27.00.02. Kharkiv; Kyiv2–7.
Sydorets, Yu. M. (2019). Electronic document circulation system based on blockchain technology: M. Sc. thesis Kyiv, 106.
Vronsky, M. O., Panchenko, I. V. (2022). Implementation of electronic document management in personnel work of the institution of higher education. Bulletin of the student scientific society of DonNU named after Vasyl Stus, 2, 14, 209–212.
Law of Ukraine "On Electronic Documents and Electronic Document Management" 851-15 dated August 1, 2022. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/851-15
Law of Ukraine "On Electronic Digital Signature" 852-15 dated November 7, 2018. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-15
Resolution "Some Issues of Documenting Management Activity" No. 55-2018-p dated 12.01.2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/55-2018-п
Law of Ukraine "On electronic trust services" 2155-19 dated 01.01.2023. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2155-19
Law of Ukraine "On Protection of Information in Information and Communication Systems" 80/94-vr dated July 1, 2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80/94-вр
Resolution "On the approval of the Rules for ensuring the protection of information in information, electronic communication and information and communication systems" 373-2006-p dated October 21, 2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/373-2006-п
Order "On approval of the Procedure for working with electronic documents in record keeping and their preparation for transfer to archival storage" z1421-14 dated October 29, 2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1421-14
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Євгеній Олександрович Гончаренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.