ЗАСТОСУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ ОЩАДЛИВОГО ВИРОБНИЦТВА В УПРАВЛІННІ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Yevheniya Boiko Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2000-4258
  • Elena Zabrodska Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Ukraine
  • Maryna Kutsenko Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4499-0021

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.42.139-145

Ключові слова:

ощадливе виробництво, lean-технологія, концепція, принципи, втрати, метод 5S

Анотація

Технології ощадливого виробництва поступово впроваджуються у всі сфери життя, а також у сферу освіти. Недостатнє фінансування – одна з проблем навчальних закладів, тому є актуальним застосування закладами освіти концепції ощадливого виробництва, що допоможе зменшити втрати при управлінні. Розвитку концепції ощадливого виробництва  приділено увагу багатьох вчених. В роботі  розкрито значення ощадливого виробництва і мета його впровадження, наведено спосіб впровадження ощадливого виробництва у сферу освіти, важливість знання не лише принципів ощадливого виробництва, а й розуміння філософії цієї системи та необхідності її впровадження. Також узагальнено види втрат при управлінні закладами освіти, які необхідно звести до мінімуму, щоб підвищити ефективність діяльності навчальних закладів, а саме: втрати через перевиробництво, втрати часу через очікування, втрати при непотрібному транспортуванні, втрати через зайві етапи опрацювання, втрати через зайві запаси, втрати через випуск дефектної продукції, втрати через нереалізований творчий потенціал персоналу. Розкрито зміст наведених втрат в процесі навчання. Наведено принципи ощадливого навчання, яких потрібно дотримуватися при організації освітнього процесу. Одним з принципів ощадливого виробництва є метод 5S - в роботі наведено ефекти і недоліки застосування цього методу. Метод 5S - найбільш популярний і простий принцип для впровадження ощадливого виробництва. Цей метод спрямований на організацію ефективного робочого місця, а назва методу напряму зв’язана з його кроками. Саме застосування концепції ощадливого виробництва в управлінні закладами освіти допоможе підвищити ефективність діяльності навчальних закладів, тим самим дасть змогу підвищити і конкурентоспроможність цього закладу, чим привабить більшу кількість майбутніх студентів.

Біографії авторів

Yevheniya Boiko, Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Кандидат технічних наук, доцент кафедри управління проєктами

Elena Zabrodska, Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Кандидат технічних наук, старший викладач кафедри інформаційних технологій

Maryna Kutsenko, Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Кандидат технічних наук, доцент кафедри управління проєктами

Посилання

Law of Ukraine on Higher Education [Electronic resource]. – Access mode: http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/1556-18.

Rafalska, E., (2015). The algorithms of baseline taxonomy for disciplines. Management of Development of Complex Systems, 24, 137-141 [in Ukrainian].

Boiko, Yevheniya, Rafalska, Еlena & Yukhymovych, Halyna, (2019). The integrated approach to education in educational process. Management of Development of Complex Systems, 38, 92 – 97, dx.doi.org10.6084/m9.figshare.9788528.

Goncharuk, O.V., Gubarenko, L.M., Tsuprik, L.M., (2019). Theoretical and methodological foundations of the lean production system at the enterprise: Eastern Europe: economy, business and management, 1 (18), 95-103.

Vumek J., Jones D., (2004). Lean production: how to get rid of losses and achieve prosperity for your company / trans. with English. Moscow: Alpina Business Books, 473.

Liker, J. Tao Toyota, (2011). 14 Principles of Management of the World's Leading Company. Moscow: Alpina Publishers, 400.

George, M., (2005). lean production + six sigmas: combining the quality of six sigmas with the speed of lean production / trans. with English. Moscow: Alpina Business Books, 360.

Skudar, G.M., (2011). The integrated concept of lean production + six sigmas: a textbook. Kyiv: KNEU, 160.

Tahiti, O., (2012). Toyota Production System: Going From Mass Production. Moscow: ICSI, 260.

Vader, M., (2013). Tools of lean production. 10th ed. Moscow: Alpina Publishers, 193.

Imai, M., (2005). Kaizen. The key to the success of Japanese companies / trans. with English. 2nd ed. Moscow: Alpina Business Books, 274.

Mironenko, M.A., (2015). Management of thrifty production: a textbook. 3rd ed., Dnipropetrovsk: Porogy, 512.

Omelyanenko, T.V., Shcherbina, O.V., Barabas, D.O., Vakulenko, A.V., (2009). Economical production: concept, tools, experience: scientific and practical publication. Kyiv: KNEU, 157.

Adamenko, O., (2014). Lean production: philosophy of success. Journal of ITM, 3. [Electronic resource] - Access mode: http://www.management.com.ua/qm/qm201.html.

Kolos, I.V., (2013). Management of higher education institution on the principles of thrift. Modeling the regional economy, 1, 418-428.

Womack, J.P., Jones, D.T., Roos, D., (1990). The Machine that Changed the World: The Story of Lean Production. Harper Collins, New York.. ISBN 978-0-060-97417-6.

Kovalchuk, E.M., (2017). Introduction of lean production technologies in education. System of education and technologies of lean production: materials of full-time correspondence Regional scientific-practical conference. Nizhnevartovsk: Ed. Nizhnevartovsk State University, 25-31.

Koroleva, Yu.V., (2010). Conditions of formation of knowledge, abilities and skills of information activity of students. International scientific forum: sociology, psychology, pedagogy, management, 4, 81-89.

Grechan, A.P., Kolos, I.V., (2015). Higher education development on a prudent basis. Global and national problems of economy, 5, 367-371

Vladika, M.V., Gorbunova, E.I., Poleva, I.N., (2019). Application of lean manufacturing tools in higher education. Scientific result. Economic research, 5, 1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-04

Як цитувати

Boiko, Y., Zabrodska, E., & Kutsenko, M. (2020). ЗАСТОСУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ ОЩАДЛИВОГО ВИРОБНИЦТВА В УПРАВЛІННІ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ. Управління розвитком складних систем, (42), 139–145. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.42.139-145

Номер

Розділ

ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ