ВИКОРИСТАННЯ КВАДРОКОПТЕРА ПРИ АНАЛІЗІ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОЇ ПРИГОДИ

Автор(и)

  • Vladimir Katushkov Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-3264-413X
  • Simon Radchenko Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-2970-5373

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.42.199-203

Ключові слова:

дрон, квадрокоптер, окремий знімок, елементи орієнтування, аналітичне моделювання, колінеарна залежність, натурний жезл, масштаб точки

Анотація

Розглянуто особливості застосування дрона-квадрокоптера для збирання растрової інформації при дорожньо-транспортній пригоді (ДТП). Виконано експериментальне моделювання аерознімання ДТП з визначенням місцезнаходження дрона за його прив'язкою до опознаків розташованих на стандартному жезлі, який має невеликі розміри. Розглянуто визначення елементів зовнішнього орієнтування за строгим рішенням зворотної фотограмметричної задачі. Визначені елементи зовнішнього орієнтування допомагають бачити і реєструвати просторове положення окремих елементів ДТП рішенням прямої фотограмметричної задачі. Отримання просторової моделі дає можливість визначити розташування автотранспортних засобів після зіткнення. Дослідження виконане на мінімальному вихідному матеріалі, з якого можна отримати 3D-модель. В багатьох випадках отриманої моделі достатньо для проведення правильного, об’єктивного аналізу ДТП. Іспити аналітичної моделі свідчать про доцільність використання дронів. Заміна ручного вимірювання рулеткою на дистанційні вимірювання комп’ютерним  методом зменшує час блокування дорожньої інфраструктури в декілька разів. Показана можливість створення бази даних на аварійних ділянках, де часто виникають ДТП.

Біографії авторів

Vladimir Katushkov, Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Доктор технічних наук, професор, професор кафедри геоінформатики та фотограмметрії

Simon Radchenko, Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Магістр

Посилання

Atamanenko, Yu.Yu., Kulikovska, O.E., Namіnat O.S. (2016). Way of determining the linear elements shooting terrain unmanned model. Mining Journal, 101, 41 – 46 [in Ukrainian].

Atamanenko, Yu.Yu. (2018.) Geoinformation technology and traffic collisions mapping using unmanned aerial vehicles. PhD thesis: 05.24.01. Kyiv [in Ukrainian].

Katushkov, V.O. (2000). Analytical modelling of the mockup images. Engineering geodesy, 42, 66 – 73. [in Ukrainian].

Dorojinskij, O.L., Tukaj, R. (2008). Photogrammetry. Lviv, NLP.

Fedorov, D. (2015). Digitals. Use in geodesy, cartography and land management. Vinnyitsya. [in Russian].

Katushkov, V.O., Denisyuk, B.I. (2017). The technology of the rasterization of information on digital photogrammetric stations. Kyiv. [in Ukrainian].

Fraser, C.S. (1984). Network Design Optimization in Non-Topographic Photogrammetry. XVth ISPRS Congress Technical Commission V: OTHER APPLICATIONS OF PHOTOGRAMMETRY AND REMOTE SENSING, 17-29 June 1984, Rio de Janeiro, Brasil. Rio de Janeiro, pp. 296 – 307.

McGlone, C. (2004). Manual of Photogrammetry, 5th ed.” / J. Chris McGlone (Editor), Edward M. Mikhail (Editor), James S. Bethel (Editor). Bethesda, MD, USA: American Society of Photogrammetry and Remote Sensing, 1151.

Kulikovska, O.Y., Atamanenko, Yu.Yu., Kopayhora, O.K. (2018). Innovative solution of mapping process of accident site. East European Scientific Journal, 3(31), 3, 15 ‒ 22.

Kadnichanskiy, S.A., Kurkov, M.V., Kurkov, V.M., Chibunichev, A.H. (2019). Photohrammetric callibration of photo camera for aero filming by autonomic aircraft. Heoprofi, 6, 36 – 40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-04

Як цитувати

Katushkov, V., & Radchenko, S. (2020). ВИКОРИСТАННЯ КВАДРОКОПТЕРА ПРИ АНАЛІЗІ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОЇ ПРИГОДИ. Управління розвитком складних систем, (42), 199–203. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.42.199-203

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИМИ ПРОЦЕСАМИ