ДІАГНОСТИКА СТЕЙКХОЛДЕРІВ ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ПРОЄКТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.43.47-53

Ключові слова:

зацікавлені сторони, освітні проєкти, освітня діяльність, бізнес-структура, громадськість, матриця стейкхолдерів

Анотація

Трансформація України в новий європейський простір, зростання вимог до рівня і якості проєктного підходу при вирішенні освітніх проблем зумовлює використання ефективних комунікацій на всіх етапах реалізації проєкту. Підтримка ЄС надходить у формі підтримки бюджету, грантів, кредитів, а також у формі програм підтримки освіти та громад. Наразі в Україні реалізуються понад 250 різних проєктів ЄС. Аналіз зацікавлених сторін – одна з частин моделі аналізу ситуації реалізації проєктів. При цьому діагностика зацікавлених сторін у процесі дослідження може бути визначена особливостями взаємодії зацікавлених сторін, саме в інноваційних освітніх проєктах. Моделювання процесів управління комунікаціями в освітніх проєктах передбачає визначення рівня цінностей і очікувань учасників проєкту, виявлення відмінностей між їхніми можливостями, потребами, страхами та оцінки достовірності таких відмінностей. Це потребує діагностики зацікавлених сторін освітніх проєктів, які пов’язані з інноваційною діяльністю. У дослідженні визначили основні залучені зацікавлені сторони до реалізації освітніх проєктів. Наведено основні інтереси та потреби зацікавлених сторін в інноваційних освітніх проєктах. Визначено, що найбільш доцільно вибрати діагностику стейкхолдерів (зацікавлених сторін) за допомогою матриці стейкхолдерів. Результати діагностики інтересів та потреб зацікавлених сторін допомогли згрупувати стейкхолдерів освітніх проєктів, що дасть змогу розробити узагальнений перелік бар’єрів для ефективних комунікацій в інноваційних освітніх проєктах. Окрім цього, урахування інтересів стейкхолдерів допоможе підвищити рівень ефективності комунікацій та сприятиме розвитку інноваційних освітніх проєктів, оскільки дасть змогу, окрім реалізації економічних цілей, забезпечити імплементацію етичних та освітніх стандартів. Отже, діагностика зацікавлених сторін в реалізації інноваційних освітніх проєктах дає змогу сформувати перелік бар’єрів для ефективних комунікацій в інноваційних освітніх проєктах та дослідити рівень цінностей і очікувань представників різних груп стейкхолдерів.

Біографії авторів

Iryna Lebid, Національний транспортний університет, Київ

Кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри міжнародних перевезень та митного контролю

Valentyna Tkachenko, Національний транспортний університет, Київ

Доцент кафедри транспортного права та логістики

Yuliya Khrutba, Національний транспортний університет, Київ

Кандидат економічних наук, доцент кафедри транспортного права та логістики

Посилання

АА1000SES. Interaction stakeholder standard: – Retrieved from: http : // www.wikiquality.ru/docs/AA1000SES.docx

Guidance on social responsibility ISO/DIS 26000 / International Organization for Standardization: Retrieved from: http: //www.isotc.iso.org

ISO 21500:2012. Guidance on project management: – Retrieved from: http://www.iso.org/ iso/home/store/catalogue_tc/ catalogue_detail.htm?csnumber=50003.

International Standard ISO 26000:2010 «Guidance on social responsibility’»: – Retrieved from: http://www.ksovok.com/doc/iso_fdis_26000_rus.pdf

Ansoff, I. (1999). New corporate strategy. Saint Petersburg: Piter Com.

Кonovalova, L. N., Korsakov, M. I., Yakymets, V. N. (2003). Managing social programs for the company. Moscow: Association of Managers.

Simpson, S., Turkin, S. (2001). Social dimension of business. Moscow

Khrutba, Yu. S., Morozov, V. V. & Khrutba, A. S. (2019). Features of interventions of stakeholders in nature-protect projects. Management of Development of Complex Systems, 37, 32-39. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Urss_2019_37_7.

Rybak, S. M. (2013). Stakeholder Analysis of Lviv Brewery Ltd: http://kerivnyk.info/2013/09/rybak.html.

Harbuz, S. K. (2016). Value-oriented stakeholder management of maritime education projects. NUS Bulletin, 2, 80 – 84.

Alkema, V. H., Bolbotenko, I. V. (2014). Methods for assessing the level of economic security of audit entities. – Retrieved from: http://global-national.in.ua/ vipusk-1-2014/115-alkema-v-g-bolbotenko-i-v-metodika-otsinki-rivnya-ekonomichnoji-bezpeki-sub-ektiv- auditorskoji-diyalnosti.

Saprykina, M., Kaba, D. (2011). Dialogue with stakeholders: recommendations to companies. Kyiv: Farbovanyi lyst

Коvalska, К. (2011). The essence and features of conflict management in the corporation. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, 121-122, 86-89.

Melnychenko, О. І. Lebid I. H. & Tkachenko, V. A. (2020). System Analysis of Communication Management in Education Projects. Management of Development of Complex Systems, 41, 28-34. dx.doi.org10.32347/2412-9933.2020.41.28-34.

Verkhogliadova, N. I., Kononova, I. V. (2011). Assessment of the impact of stakeholders on the sustainability management of the construction company. Economic space, 53, 187–197.

Huseva, Ju. Yu., Chumachenko, I. V. (2015). Formation of Project Managers’ Competence Considering the Interests of the Educational Project Stakeholders. Management of Development of Complex Systems, 21(1), 25-31.

Goridko, N. M. (2018). Models and Methods for Environmental Knowledge Management in Educational Projects. Candidate’s thesis. Kyiv: NTU, 207.

Bushuyev, S. D., Yaroshenko, N. P. (2012). Planetary model of the mental space of organization development programs. Management of Development of Complex Systems, 9, 11–13.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-10

Як цитувати

Lebid, I., Tkachenko, V., & Khrutba, Y. (2020). ДІАГНОСТИКА СТЕЙКХОЛДЕРІВ ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ПРОЄКТІВ. Управління розвитком складних систем, (43), 47–53. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.43.47-53

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ