УПРАВЛІННЯ ТЕРМІНАМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТІВ СТВОРЕННЯ ОБ'ЄКТІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.43.54-59Ключові слова:
управління проєктами, проєкти розвитку транспортної інфраструктури, інновації, тривалість життєвого циклу проєкту, еквівалент щорічних витратАнотація
Ефективність роботи транспортної інфраструктури є ключовим фактором успішного функціонування багатьох підприємств, галузей і цілих регіонів України. На сьогодні значна частина транспортної інфраструктури українських морських портів застаріла і вимагає термінових заходів щодо її модернізації. Тому великий практичний інтерес викликає створення ефективних методів обґрунтування оптимальних термінів реалізації проєктів інноваційного розвитку об'єктів транспортної інфраструктури. У ситуації, коли наявний об'єкт застарілої транспортної інфраструктури планується замінити на новий інфраструктурний об'єкт, може здаватися доцільним якомога раніше почати реалізацію проєкту створення й експлуатації інноваційного об'єкта, щоб мати можливість якомога раніше почати користуватися всіма перевагами, які надає використання інноваційних технологій. Проте, з іншого боку, такий підхід може призвести до того, що експлуатація об'єкта інфраструктури, який використовує старі технології, буде закінчена задовго до того, як буде вичерпано його фізичний ресурс, і до того, як буде досягнуто термін окупності відповідних капіталовкладень. Тож, виникає природна необхідність у розробці кількісних методів, що дають змогу приймати обґрунтовані рішення щодо оптимальних термінів завершення старих і початку нових проєктів, які використовують більш ефективні інноваційні технології. В роботі запропоновано метод оцінювання показників ефективності проєктів будівництва та експлуатації транспортної інфраструктури з урахуванням впровадження інноваційних технологій. Для оцінки ефективності проєктів створення та експлуатації об'єктів транспортної інфраструктури з урахуванням як фізичного, так і морального зносу запропоновано використовувати показник ЕАС. Дослідження свідчать, що при плануванні часу початку інноваційних проєктів доцільно скоротити тривалість операційної фази проєкту будівництва та експлуатації об'єкта транспортної інфраструктури старого типу в порівнянні з тими термінами, які були б оптимальними, якби впровадження інноваційних технологій не планувалося.
Посилання
Busheyev, S.D., Busheyev, D.A., Kozyr, B.Yu. (2019). Changing paradigms in infrastructure and program management. Management of Development of Complex Systems, 37, 7–12. DOI: https://doi.org/10.6084/m9.figshare.9783149
Bushuyev, S., Bushuiev, D., Kozyr, B. (2019). Development project management capability of the infrastructure projects. Chernobyl case. Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, 2(8), 15–24. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.8.015
Bushuyev, S., Kozyr, B., Zaprivoda, A. (2019). Strategic audit of infrastructure projects and programs. Technology audit and production reserves, 2(2(46)), 4–11. DOI: https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.165767
Chernov, S., Chernova, L. (2017). Constructing the system of decision-making support while creating the strategy of the high-technology enterprise development. 12th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT). Lviv, 7–10. DOI: https://doi.org/10.1109/STC-CSIT.2017.8099419
Lapkina, I., Malaksiano, M., Savchenko, Y. (2020). Design and optimization of maritime transport infrastructure projects based on simulation modeling. Proceedings of the 1st International Workshop IT Project Management (ITPM 2020). Slavsko, Lviv region, Ukraine, February 18-20, 36 – 45.
Gogunskii, V., Kolesnikov, O., Oborska, G., Moskaliuk, A., Kolesnikova, K., Harelik, S., Lukianov, D. (2017). Representation of project systems using the Markov chain. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3(86)), 25–32. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.97883
Shakhov, A.V., Chimshir, V.I. (2006). Project-oriented management of the functioning of maintainable technical systems: monograph. Odessa: Phoenix. 238. [In Russian]
Kononenko, I.V., Kolesnik, M.E. (2012). Scope project optimization on criteria income, time, cost, quality, risk. Eastern-Еuropean journal of enterprise technologies, 1(10 (55)), 13–15.
Kozyr, B., Zaprivoda, A. (2019). Profiling development strategy in the management of infrastructure projects. Management of development of complex systems, 40, 51–59. DOI: https://doi.org/10.6084/m9.figshare.11968995
Lapkina, I., Malaksiano, M. (2018). Estimation of fluctuations in the performance indicators of equipment that operates under conditions of unstable loading. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (91)), 22–29. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123367
Lapkina, I., Malaksiano, M. (2018). Elaboration of the equipment replacement terms taking into account wear and tear and obsolescence. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (93)), 30–39. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.133690
Adkins, R., Paxson, D. (2017). Replacement decisions with multiple stochastic values and depreciation. European Journal of Operational Research, 257 (1), 174-184. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2016.07.006
Jones, T.W., Smith, J.D. (1982). An Historical Perspective of Net Present Value and Equivalent Annual Cost. The Accounting Historians Journal. Academy of Accounting Historians, 9 (1), 103–110. DOI: https://doi.org/10.2308/0148-4184.9.1.103.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Mykola Malaksiano
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.