ЕМПАТІЯ І ЗАСТОСУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ РІЗНИХ ВИДІВ КОМАНД В УПРАВЛІННІ ПРОЄКТАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2021.45.50-56Ключові слова:
емпатія, емоційний інтелект, карта емпатії, проєктна команда, толерантність до відмінностейАнотація
Уміння розпізнати, що відчуває колега чи підлеглий, і правильно відреагувати на його емоції необхідно в багатьох сферах: від торгівлі до громадської діяльності. На конференції Global Nexus, присвяченій емоційному інтелекту, Даніель Гоулман підкреслив, що менеджери тепер мають дивитися на реляційну сторону лідерства. На цій же конференції його колега Енні Маккі зробила висновок, що сучасний лідер має бути уважним, співчутливим і надійним. Проєктні менеджери можуть володіти всіма можливими навичками, але, якщо основне ставлення до самих себе та інших є недосконалим, тоді керівники не досягнуть цілісності й автентичності, що є суттєвим для сучасних лідерів. Альберт Мехрабіан встановив у своїх дослідженнях, що слова передають лише 7% повідомлення. Решта доставляється через невербальне спілкування. Люди дуже чутливі до енергії, яку вони отримують від інших людей – звідси безсумнівна важливість резонансу. Якщо керівник говорить одне, а його тіло проявляє щось інше. Якщо проєктні менеджери є непослідовними, то вони не зможуть досягти ефекту, щоб за ними слідували співробітники. Необхідно зазначити відмінність між «поштовхом» реактивних змін, нав’язаним організаційною необхідністю, і «тягою» проактивних змін, зроблених окремим лідером, як вибір саморозвитку. Існує консенсус як науковців, так і практиків, який полягає у необхідності перейти від транзакційного керівництва – лідерство через «командування та управління» до трансформаційного лідерства – коли керівники створюють умови завдяки власним проявам поведінки. Щоб створити затребуваний продукт або послугу, потрібно добре знати тих, хто буде ним користуватися. Загальні характеристики цільової аудиторії: стать, вік і професія – безсумнівно важливі, але для кращих компаній на ринку цієї інформації про клієнта явно недостатньо. Для цього потрібна емпатія – здатність співпереживати іншій людині, уміння поставити себе на її місце. Саме цьому присвячена стаття. Досліджено: ключову роль емпатії в управлінні проєктами; сутність емпатії та її види; побудовано карту емпатії; розроблено аспекти емоційно інтелектуальної команди; застосовано емоційний інтелект для різних видів команди.
Посилання
Дейв Грэй. Лиминальное мышление. ООО «Манн, Иванов и Фербер», 2017. 216 с.
Фетискин Н. П., Козлов В. В., Мануйлов Г. М. Диагностика уровня поликоммуникативной эмпатии. Изд-во Института психотерапии, 2002. C. 153-156.
Етичне та ефективне управління. URL: http://www.edudemo.home.pl/biblioteka /gz.
Карл Р. Роджерс. Становление личности. Взгляд на психотерапию. Эксмо-Пресс, 2001. 258 с.
Марченко В. М. Рівні самоорганізації трудового колективу в процесі злиття. Формування ринкових відносин в Україні. 2010. № 5. С. 192–196.
Нюстром Дж. В. Руководство и наделение властью / Дж. В. Нюстром, К. Дэвис. Санкт-Петербург: Питер, 2000. С. 177-202.
Р. Дж. Стернберг, Дж. Б. Форсайт, Дж. Хедланд. Практический интеллект, 2002. 272 с.
Романовський О. Г., Пономарьов О. С., Лавреньєва А. О. Психологія управління: навч. посіб. Харків, 2001. 161 с.
Савенков А. И. Эмоциональный u социальный интеллект как предикторы жизненного ycnexa. Вестник практической психологии образования. 2006. № 1 (6). С. 30–39.
Сайт «Forbes». Глава Microsoft Сатья Наделла: світ змінює три технології і трохи емпатії. URL: https://www.forbes.ru/tehnologii/350973-glava-microsoft-satya-nadella-mir-izmenyat-tri-tehnologii-i-nemnogo-empatii.
Сайт «Leosvit». Як зрозуміти, що важливо вашим клієнтам. URL: https://leosvit.com/art/empathy-map.
Снесарева Е. В., Скриптунова Е. М. Развитие эмоционального интеллекта руководителя для совершенствования управления в бизнесе. Менеджмент сегодня, 2007. № 6. С. 344-353.
Яковлева Е. Л. Эмоциональные механизмы личностного и творческого развития. Вопросы психологии. 1997. №4. С. 20–27.
Jean Decety, William Ickes. The social neuroscience of empathy (social neuroscience). MIT Press, 2011. 272 p.
Martin L. Hoffman. Empathy and moral development: implications for caring and justice. Cambridge University Press, 2001. 342 p.
Muller R., Turner J. R. The impact of principal-agent relationship and contract type on communication between project owner andmanager. International journal of project management 23 (5), 2005. Р. 398–403.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Надія Русан , Олександр Войтенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.