АЛГОРИТМ ФУНКЦІОНАЛЬНО-ВАРТІСНОГО АНАЛІЗУ В УПРАВЛІННІ ВИТРАТАМИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ ОЩАДЛИВОСТІ

Автор(и)

  • Євгенія Бойко Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-2000-4258
  • Юлія Дяченко Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-2128-5530

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.51.101-106

Ключові слова:

функціонально-вартісний аналіз, витрати, якість освітніх послуг, освітній процес

Анотація

Технології ощадливого виробництва поступово впроваджуються у всі сфери життя, а також у сферу освіти. Недостатнє фінансування – одна з проблем навчальних закладів, тому є актуальним застосування закладами освіти концепції ощадливого виробництва, що дасть змогу зменшити втрати в процесі управління. Розвитку концепції ощадливого виробництва  приділено увагу багатьох вчених. У пропонованій роботі розкрито роль та значення функціонально-вартісного аналізу в управлінні витратами закладу освіти. Проаналізовано основні економічні передумови впровадження функціонально-вартісного аналізу у практику діяльності закладу освіти. Цей метод є одним з ефективних способів зниження витрат. Оцінено передумови застосування його елементів у закладі вищої освіти для підтримки рішень щодо управління витратами. Запропоновано алгоритм проведення функціонально-вартісного аналізу закладу освіти на засадах ощадливості. Описано відмінності такого методу від традиційних методів економічного аналізу. Представлено сценарій щодо проведення функціонально-вартісного аналізу в закладі освіти. Глобалізація економіки вносить свої корективи в систему управління закладами освіти, і тому застосування методу функціонально-вартісного аналізу в закладах освіти може суттєво покращити їхній фінансовий стан, зменшити обсяг необґрунтованих та нераціональних витрат, покращити якість підготовки майбутніх спеціалістів, підвищити продуктивність праці та  мотивацію працівників і викладачів, покращити добробут людей та якість довкілля в рамках закладу, що сприяє залученню більшої кількості абітурієнтів.

Біографії авторів

Євгенія Бойко , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Кандидат технічних наук, доцент кафедри управління проєктами

Юлія Дяченко , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Аспірант кафедри управління проєктами

Посилання

Beltyukov, E. A, Beznoshchenko, N. O. (2011). Cost management based on functional-cost analysis. Bulletin of Khmelnytsky National University, 2, 2, 7–10.

Rafalska, O. O (2015). Algorithms for forming the basic taxonomy of disciplines. Management of development of complex systems, 24, 137–141.

Filippova, S. V. (2004). Management analysis: theory and practice. К.: АВРИО, 336.

Boyko, E. G., Rafalskaya, O. O, Yukhimovich, G. P. (2019). Integrated approach to learning in the educational process. Management of complex systems development, 38, 92–97.

Goncharuk, O. V., Gubarenko, L. M., Tsuprik, L. M. (2019). Theoretical and methodological foundations of the system of lean production at the enterprise. Eastern Europe: economics, business and management, 1 (18), 95–103.

Boyko, E. G, Zabrodskaya, O. O. (2021). The main economic prerequisites for the introduction of functional-cost analysis in the practice of educational institutions. The 3rd International scientific and practical conference “Science, innovations and education: problems and prospects” (October 13-15, 2021) CPN Publishing Group, Tokyo, Japan. 2021. 503 p. 2021.

Wumek, J., Jones, D. (2004). Lean manufacturing: how to get rid of losses and achieve prosperity of your company / trans. with English Moscow: Alpina Business Books, 473.

Litvin, Z. B. (2007). Functional-cost analysis: a textbook. Ternopil: Economic Thought, 130.

Larchenko, Yu. G., Litovchenko, V. V. (2013). Functional and cost analysis of the quality of the educational process. Modern problems of science and education, 2.

Simonenko, N. N. (2012). Management of educational services with the use of innovative teaching methods. Journal of the Pacific State University, 2, 201–206.

Boiko, Yevheniya, Zabrodska, Еlena & Kutsenko, Maryna. (2020). Application of the lean production concept in educational institutions management. Management of Development of Complex Systems, 42, 139–145, dx.doi.org10.32347/2412-9933.2020.41.139-145.

George, M. (2005). Lean production + six sigma: combining the quality of six sigma with the speed of lean production / trans. with English Moscow: Alpina Business Books, 360.

Scudar, Ahem. (2011). Integrated concept of lean manufacturing + six sigma: a textbook. Kyiv: KNEU, 160.

Tahiti, O. (2012). Toyota production system: starting from mass production. Moscow: ICSI, 260.

Vader, M. (2013). Tools of lean production. 10th ed. Moscow: Alpina Publishers, 193.

Kaizen, Imai M. (2005). The key to the success of Japanese companies / trans. with English 2nd ed. Moscow: Alpina Business Books, 274.

Mironenko, M. A. (2015). Lean production management: a textbook. 3rd ed., Corr. Dnepropetrovsk: Thresholds, 512.

Omelyanenko, T. V., Shcherbina, O. V., Barabas, D. O, Vakulenko, A. V. (2009). Lean production: concept, tools, experience: scientific and practical publication. Kyiv: KNEU, 157.

Adamenko, O. (2014). Lean production: the philosophy of success. BMI Magazine, 3. URL: http://www.management.com.ua/qm/qm201.html.

Kolos, I. V. (2013). Management of higher education on the basis of thrift. Modeling of the regional economy,

, 418–428.

Kovalchuk, E. M. (2017). Implementation of lean production technologies in education. The education system and technologies of lean production: materials of the part-time Regional scientific and practical conference. Nizhnevartovsk: Nizhnevart Publishing House. state un-ta, Р. 25–31.

Koroleva, Yu. V. (2010). Conditions of formation of students' knowledge, skills and information activity skills. International scientific forum: sociology, psychology, pedagogy, management, 4, 81–89.

Grechan, A. P., Kolos, I. V. (2015). Development of higher education on the basis of thrift. Global and national economic problems, 5, 367–371.

Vladyka, M. V., Gorbunova, E. I., Polevoy, I. N. (2019). The use of lean production tools in the system of higher education. scientific result. Economic research, 5, 1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-07

Як цитувати

Бойко , Є. ., & Дяченко , Ю. . (2022). АЛГОРИТМ ФУНКЦІОНАЛЬНО-ВАРТІСНОГО АНАЛІЗУ В УПРАВЛІННІ ВИТРАТАМИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ ОЩАДЛИВОСТІ. Управління розвитком складних систем, (51), 101–106. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.51.101-106

Номер

Розділ

ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ