КОНВЕРГЕНТНО-ДИВЕРГЕНТНА МЕТОДОЛОГІЯ ГАРМОНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ НА ОСНОВІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ РОЗВИТКУ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.51.107-121

Ключові слова:

інформаційні системи гармонізації, конвергентно-дивергентна методологія, ціннісно-компетентнісний підхід, збалансований освітній простір

Анотація

Об'єктом дослідження роботи є процеси та технології формування гармонізованого інформаційного освітнього простору. Одним з найбільш проблемних місць у зв'язку зі стрімким, вимушеним через складні обставини в Україні, переходом до дистанційного або змішаної форми навчання, останнім часом відбувається зміна концепції розвитку вищої освіти. При цьому, в складних умовах роль інформаційних технологій (ІТ) стрімко зростає. Доступність, гнучкість та зручність інформаційних систем (ІС) має забезпечуватися через удосконалення наявних та розроблення нових технологій, здатних підтримувати як виконання основного навчального процесу, так і інших бізнес-процесів (БП) закладів вищої освіти. Під час дослідження проаналізовано та використано наявні види дивергенції і конвергенції у технічних галузях. Розроблено конвергентно-дивергентну методологію з врахування показників привабливості, прибутковості, цінностей, компетентностей та індикаторів успіху. Здійснено класифікацію ознак моделей, методів та ІТ-управління стратегічним розвитком закладів вищої освіти (ЗВО). Визначено можливість впровадження запропонованої конвергентно-дивергентної методології гармонізації зрівноваженого освітнього простору. Отримані результати розробленої методології гармонізації зрівноваженого освітнього простору впроваджені в ЗВО за ціннісно-компетентнісним підходом. Активне використання наявних програмних засобів формування БП дистанційного навчання за останні два роки виявило значну кількість реальних проблем, на які раніше, в умовах стаціонарного навчання, майже не зважали. Всі ці аспекти формують реальну потребу в розробці нових моделей для створення інформаційних систем формування освітнього простору.

Біографії авторів

Микола Цюцюра , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Доктор технічних наук, доцент, професор кафедри інформаційних технологій

Олена Криворучко , Державний торговельно-економічний університет, Київ

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри інженерії програмного забезпечення та кібербезпеки

Посилання

The Law of Ukraine "On Scientific and Scientific-Technical Activities" from the dated July 2, 2015. URL; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1977-12#Text

P2M (Third Edition). (2015). International Edition as electronic publication at following URL; ISBN 978-4-908520-20-4 http://www.cybersoken.com/portfolio/detail/p2m/ by Cyber Creative Institute Co. Ltd. Cyber Publishing Center.

Tsiutsiura, M. I., Kryvoruchko, O. V., Tsiutsiura, S. V. (2020). Divergent methodology of harmonization of decisions in the management of institutions of higher education. Monograph. Kyiv: FOP Yamchynskyi O. V., 230.

Tsiutsiura, M. I., Tsiutsiura, S. V., Kryvoruchko, O. V. (2019). Information technologies for the development of the content of education. Monograph. Kyiv: CP "Comprint", 118.: illustrations. ISBN -978-966-929-967-9.

Bushuyev, S. D., Tsiutsiura, M. I. (2018). Methodology of development and principles of functioning of information technology of harmonization of the content in education. ISSN Online: 2076-8184. Information Technologies and Learning Tools, 1, 1. 105–126. https://journal.iitta.gov.ua›itlt›article›view.

Williams, T. (2003). Learning from projects. Journal of operational research society, 54, 443 451. https://link.springer.com/article/10.1057/palgrave.jors.2601549.

Harika, A., Sunil, M., Kumar, V. Anantha, Natarajan, Suresh, Kallam. (2021). Business Process Reengineering: Issues and Challenges. Proceedings of Second International Conference on Smart Energy and Communication, рр. 364-382. DOI: 10.1007/978-981-15-6707-0_35. https://www.researchgate.net/publication/348218194.

Shakhovska, N., Kaminskyy, R., Zasoba, E., Tsiutsiura, M. (2018). Association rules mining in BIG DATA. International Journal of Computing, 17(1), 25–32https://computingonline.net › download › 811.

Korzh, R., Peleshchyshyn, A., Trach, O., Tsiutsiura, M. (2020). Increasing the Efficiency of the Processes of Formation of the Informational Image of the HEI. In: Shakhovska N., Medykovskyy M. (eds). Advances in Intelligent Systems and Computing, 1080, 661-679. https://ceur-ws.org › Vol-2616 › paper20.

Shareable Content Object Reference Model. (2001). Version 1.2. ADL Initiative, 2001. [Cited 2003, 1 april]. Available from: <http://www.adlnet.org/>.

Schindler, M., Eppler, M. (2003). Harvesting project knowledge: A review of project learning methods and success factors. International Journal of Project managemen, 21, 219–228.

Parmenter, David. (2007). Key Performance Indicators: Developing, Implementing and Using Winning KPI's. New Jersey, USA: John Wiley & Sons, inc., 233. ISBN 0-470-09588-1.

David Owens and Anne Keegan. (2008). Introducing KPI in government sector. Possible futures for HR functions.

Gomes, Jorge. (2017). The Balanced Scorecard: Keeping Updated and Aligned with Today´s Business Trends. International Journal of Productivity Management and Assessment Technologies, 5(2), 1-15. https://lisboa.academia.edu/JorgeGomes.

Clifford, F., Grey, E., Larson, W. (2000). Project Management: The Managerial Process. McGraw-Hill Companies, 528. International Journal of Project Management. https://www.amazon.com/Project-Management-Managerial-Process-Student/dp/0072833483.

Bidyuk, P., Gozhyj, A., Szymanski, Z., Kalinin, I. (2018). The methods Bayesian analysis of the threshold stochastic volatility model. 2018 IEEE Second International Conference on Data Stream Mining & Processing (DSMP), pp. 70-74. https://scholar.google.com.ua/citations?view AYInfyleIOsC.

Rother, M., Shook, J. (2009). A practical guide to business process reengineering. The Lean Enterprise Institute,

USА, 144.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-07

Як цитувати

Цюцюра , М. ., & Криворучко , О. . (2022). КОНВЕРГЕНТНО-ДИВЕРГЕНТНА МЕТОДОЛОГІЯ ГАРМОНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ НА ОСНОВІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ РОЗВИТКУ ОСВІТИ. Управління розвитком складних систем, (51), 107–121. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.51.107-121

Номер

Розділ

ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ