ВИЗНАЧЕННЯ Й ОЦІНКА КОНКУРЕНТНИХ СТОРІН ПРИ РОЗРОБЦІ МІЖНАРОДНИХ СПІЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОЄКТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.51.122-129

Ключові слова:

бенчмаркінг, партнерський бенчмаркінг, оцінка конкурентних сторін, партнерський бенчмаркінг у освіті, проєкт бенчмаркінгу, конкурентний бенчмаркінг, функціональний бенчмаркінг

Анотація

Статтю присвячено проблемам визначення й оцінки конкурентних сторін у межах проєктів конкурентного бенчмаркінгу в освіті. Досліджено різні підходи до визначення дефініцій «бенчмаркінг» та «партнерський бенчмаркінг» у вітчизняній науковій практиці. Уточнено змістовне поле зазначених дефініцій шляхом формулювання авторських визначень «бенчмаркінг» та «партнерський бенчмаркінг в освіті». Досліджено особливості партнерського бенчмаркінгу в освіті, що зумовлені відмінностями освітнього процесу від бізнес-процесів промислових підприємств та комерційних організацій. Партнерський бенчмаркінг в освіті вимагає більш творчого підходу, його алгоритми мають бути більш гнучкими та менш стандартизованими, ніж ті, що застосовуються в бенчмаркінгових партнерських проєктах суб’єктів господарювання. У процесі дослідження продемонстровано, що окремі інструменти партнерського бенчмаркінгу, застосовувані комерційними компаніями, можуть за певної адаптації використовуватись у проєктах партнерського бенчмаркінгу в освіті. Зокрема, це стосується такого інструменту, як виявлення еталонних лідерів за окремими позиціями в процесі опитування. Обґрунтовано, що в освіті більш доцільно використовувати процесно-орієнтований бенчмаркінг з огляду на те, що ключовим об’єктом партнерського бенчмаркінгу в освіті є саме освітній процес та освітні практики, що є його складовими.

Біографія автора

Тін Чжу , Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ

Аспірант кафедри інформаційних систем і технологій

Посилання

Honcharuk, A. G. (2017). Benchmarking as a method of enterprise efficiency management. Proceedings of the Odessa Polytechnic University, 1 (27), 253–258.

Dobryanska, N. A., Popovych, O. M., Vargatyuk, M. O. (2016). The essence and significance of the benchmarking method in relation to the assessment of the company's competitiveness. Agroworld, 11, 3–6.

Karpenko, N. V. (2017). Benchmarking of business processes at small and medium-sized enterprises. Mechanism of economic regulation, 4, 138–149.

Kovalenko, O. V. (2018). The essence and features of benchmarking in anti-crisis management of an enterprise. URL : https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/9497/1/10.pdf;jsessionid=18A300E8DAEB2279811844CA0448D298

Kramarchuk, S. P. (2013). Methodological aspects of benchmarking. Economic analysis, 14, 13, 77–82.

Popovych, D. V., Tarnavska, O. B. (2020). Benchmarking as an effective tool for managing enterprise efficiency. URL : https://financial.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/10/PDF-12.pdf

Saveliev, E., Kurylyak, V., Smalyuk, G. (2019). Benchmarking methods of competition management in the world economy. URL : file:///C:/Documents%20and%20Settings/Admin/Мои%20документы/617-1152-1-SM.pdf

Tolstykh, A. S. (2015). Benchmarking in the management of the formation of strategies for the development of agricultural enterprises in the region. Economy of agro-industrial complex, 5, 92–96.

Khristenko, O. V., Manzhos, S. A. (2018). Application of benchmarking in the enterprise management system. Financial space, 1 (29), 153–158.

Shveda, N. M. (2015). Formation of the management system of machine-building enterprises on the basis of benchmarking: PhD thesis: economy Sciences: 08.00.04. Ternopil, 24.

Jackson, Norman, Lund, Helen. (2020). Benchmarking in Higher Education. Society for Research into Higher Education & Open University Press, 258.

Schreiterer, U. (1998). Benchmarking in European Higher Education. Benchmarking in Higher Education: An International Review. London: CHEMS and Paris: UNESCO, 61–72.

Karjalainen, A., Kuortti, K., Niinikoski, S. (2002). Creative benchmarking. Designing sustainable international cooperation in higher education. University Press of Oulu, 126.

Meier, zu Köcker G. (2020). Cluster als Instrumente zur Initiierung von FuE-Aktivitäten zwischen Deutschland und Korea URL: http://www.vdivde-it.de/publikationen/studien/cluster-als-instrumente-zurinitiierung-von-fue-aktivitaeten-zwischen-deutschland-und-korea.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-07

Як цитувати

Чжу , Т. (2022). ВИЗНАЧЕННЯ Й ОЦІНКА КОНКУРЕНТНИХ СТОРІН ПРИ РОЗРОБЦІ МІЖНАРОДНИХ СПІЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОЄКТІВ. Управління розвитком складних систем, (51), 122–129. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.51.122-129

Номер

Розділ

ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ