Перспективний метод управління науковими проєктами в навчальних закладах вищої освіти

Автор(и)

  • Сергій Крамський Навчально-науковий інститут менеджменту, економіки та фінансів; Мiжрегiональна академiя управлiння персоналом, Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0003-3869-5779

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.53.16-22

Ключові слова:

наукові проєкти, заклади вищої освіти, науково-технічна діяльність, модель, метод

Анотація

Нині в економічній кризі та трансформації Covid/SARS-19, а також агресії РФ на теріторії України, ведення повномасштабної війни, актуальними постають питання розвитку та функціонування дистанційного студентського навчання закладами вищої освіти у воєнний час. Отже, війна завдала нищівного удару по економіці закладів вищої освіти України, вони постраждали найсерйознішим інфраструктурним, фінансовим чином. Недостатній рівень забезпечення проведення досліджень, недосконалість організаційної структури та організації управління науковою і науково-технічною діяльністю в закладах вищої освіти обумовлюють необхідність перегляду та удосконалення наявної системи управління науковими проєктами в закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання (морські, військові та ін.). Обґрунтовано метод розподілу наукових проєктів поміж наукових колективів закладу освіти, що ураховує не тільки кадрове забезпечення та навантаження виконавців, а має  механізм оцінювання успішного виконання проєкту в загальному портфелі наукових проєктів закладу вищої освіти. Розроблено метод оцінювання наукового потенціалу науково-педагогічних підрозділів закладу, що, крім тривіального упору на кадрову складову, враховує рівень забезпеченості конкретного проєкту. Передбачена можливість оцінювання як статичної, так і динамічної складової наукового потенціалу закладів вищої освіти, як показника стійкості та розвитку організації, з урахуванням особистих досягнень співробітників навчальних закладів вищої освіти. Економічний метод розподілу преміального фонду співробітників за результатами виконання наукових проєктів у  закладах вищої освіти як додатковий мотиваційний важіль впливу на конкретний проєкт. Визначено як додатковий мотиваційний інструмент розроблений метод розподілу преміального фонду за результатами виконання наукових проєктів у навчальних закладах вищої освіти, який дає змогу врахувати особистий внесок виконавців, команди проєкту, необхідні ресурси в умовах невизначеності. Механізм стимулювання в умовах специфічних обмежень допомагає вдосконалити систему преміювання освітнього персоналу та диференціювати науковий персонал із використанням засобів та інструментів проєктного менеджменту.

Біографія автора

Сергій Крамський , Навчально-науковий інститут менеджменту, економіки та фінансів; Мiжрегiональна академiя управлiння персоналом, Одеса

Кандидат технiчних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та економіки

Посилання

Wagner, Reinhard. (2020). Deferent stages of organizational development during progetification [Electronicresource].:http://blog.ipma.world/wpcontent/cache/supercache/blog.ipma.ch/different-developmentduring-projectification/index.html.gz

On higher education: Law of Ukraine (2014) № 1556-VII. Date of update: 12.07.2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.

Bushuyeva, N. S. (2007). Models and methods of proactive management of organizational development programs. Kyiv. Nauk. Svit, 199.

Bulgakov, R. V. (2020). Models and methods of research project management in higher military educational institutions. PhD Thesis: 05.13.22. Project and program management. ONMU. Odesa, 24.

Burkynskyі, B. V., Nikishyna, O. V., Tarakanov, M. L. (2022). Institutional mechanisms for regulating the development of the logistics of commodity markets. Odesa: IMPEER of NASU, 275.

Danchuk, V. D., Alkema, V. G., Sevostianova, A. V. & Bakulich, O. O. (2020). Wheel working system in a team: relationship between different personnel in a marine project. Financial and credit activities: problems of theory and practice, 4 (35), 277–286. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v4i35.222093

Kvasha, N. A. (2018). Modern methods of assessing scientific potential. Public administration: improvement and development, 1, 1–7.

Kramskyi, S. O. (2021). Methods of optimization of scientific and technical activity on scientific projects of a private institution of higher education. Management of Сomplex Systems Development, 45, 35-42.

Kolodinskyі, S. B., Dubnytskyi, V. I. (2021). Infrastructural support of regional innovation processes. Monograph. Odesa.: OSACEA, 256.

Zakharchenko, O. V. (2018). Project management. Tutorial for the special "Management". Odesa: Ecology, 227.

Nikolskyі, V. V. (2020). Cyclic-genetic methodology of project management of the intermodal hub system under uncertainty. Management of Development of Complex Systems, 43, 40–46, dx.doi.org10.32347/2412-9933.2020.43.40-46.

A Guidebook of Project & Program Management for Enterprise Innovation (P2M). (2005). Volume I, Revision 3. Project Management Association of Japan (PMAJ) URL: https://pmpractice.ru/knowledgebase /normative/projectstandarts/p2m/

Rudnichenco, M. D. (2017). Conceptual model of human capital management in the production IT-organization on the platform of fuzzy sets. Management of Development of Complex Systems, 32, 32–41.

Kramskoy, S. O. (2016). Method of assessment of professional competence of role for IT-company using fuzzy logic. Management of Development of Complex Systems, 28, 81–89.

Kramskyi, S. O. (2017). Risk-oriented approach management system of transport safety. Bulletin of the Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, 3 (233), 90-94.

Evdokimova, O. M. & Zakharchenko, O. V. (2021). Models of team role structure for completing an IT-company on the platform of fuzzy sets. Bulletin of Mukachevo State University, 1(8), 18-28.

Bondarenko, Yu. L., Protsenko, M. M. & Sashchuk, I. M. (2011) Experience in organizing and conducting scientific and scientific-technical activities in higher military educational institutions. Coll. Science. ZHVINAU, 4, 22–32.

Marcin, V. S. (2002). Fundamentals of scientific research. Tutorial. Lviv: Romus-Poligraf, 128.

Polytsyn, A. V. & Bataskakov, V. V. (2011). On the assessment of the scientific potential of the organization. Military thought, 6, 1–4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-17

Як цитувати

Крамський , С. . (2023). Перспективний метод управління науковими проєктами в навчальних закладах вищої освіти. Управління розвитком складних систем, (53), 16–22. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.53.16-22

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ