Класифікація типів документів, що містять результати інтелектуальної та творчої діяльності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.53.63-70

Ключові слова:

результат інтелектуальної діяльності, об’єкт депонування, класифікація документів, науковий документ, освітній документ, творчий документ, технічний документ

Анотація

Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій спонукає до удосконалення процесів, методів і інструментарію засобів архівування та депонування результатів інтелектуальної діяльності. Для депонування результатів інтелектуальної діяльності важливо мати відповідну інфраструктуру, технології та класифікацію, які забезпечать належне збереження, швидкий доступ і пошук. У пропонованому дослідженні проведено аналіз найпоширеніших результатів інтелектуальної діяльності, запропоновано класифікувати їх за чотирма типами документів: науковому, технічному, освітньому та мистецькому. Наукові документи можна класифікувати за тематикою, дисципліною, типом дослідження, типом публікації, галуззю та іншими критеріями. Класифікація об’єктів депонування освітніх документів може бути проведена за рівнем освіти і залежить від їх призначення та термінів зберігання. Класифікація об'єктів депонування мистецьких документів може здійснюватися залежно від їх призначення. Класифікація об'єктів депонування за запропонованими типами документів дає змогу забезпечити надійне зберігання, доступ та спрощує пошук в електронних науково-інформаційних системах різноманітних депонованих об'єктів у сферах освіти, науки, культури тощо.

Біографії авторів

Алла Жарінова , Державна науково-технічна бібліотека України

Доктор економічних наук, доцент, старший науковий співробітник

Христина Чуприна , Державна науково-технічна бібліотека України, Київ

Доктор економічних наук, доцент, провідний науковий співробітник

Ірина Цибенко , Державна науково-технічна бібліотека України, Київ

Кандидат економічних наук, провідний науковий співробітник

Посилання

Instructions on the procedure for depositing scientific papers in the National Institute of National Science and Technology of Ukraine. URL: http://www.gntb.gov.ua/files/instr_dep.pdf

Yaroshenko, T. (2021). Open access, open science, open data: how it was and where we are going: (to the 20th anniversary of the Budapest Open Access Initiative). Ukrainian Journal of Library Science and Information Sciences, 8, 10–26. https://doi.org/10.31866/2616-7654.8.2021.247582

Civil Code of Ukraine: Law of Ukraine dated January 16, 2003. DOI: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

Orlyuk, O. P., Androschuk, G. O., Butnik-Siverskyi, O. B. (2007). Intellectual property law: Academic course: tutorial. for students higher education institutions. Kyiv: IN Yure Publishing House, 696.

Svitlichny, O. P. (2017). Intellectual property law: a textbook. Kyiv: NUBiP of Ukraine, 355.

Intellectual law of Ukraine. (2016). according to general ed. Prof. O. S. Yavorska. Ternopil: Textbooks and manuals, 608.

Morkvyan, I. V. (2015). The essence and types of intellectual skills. Scientific Bulletin of Mukachevo. state university "Pedagogy and Psychology" series, 2 (2), 70–74

Zemskov, A. I., Shreiberg, Y. L. (2008). Concrete models and projects of open access. Science and technical libraries, 7, 34–44.

Chmyr, O. S. et al. (2017). National repository of academic texts: open access to scientific information: monograph. Ukraine Institute of Science and Technology expertise and information, Kyiv: UkrINTEI, 200.

Vakhoneva, T. M. (2016). Regarding the definition of the main signs of intellectual activity. Law and innovation, 4, 140.

Fecher, B., Friesike, S. (2013). Open Science: One Term, Five Schools of Thought [Electronic resource]. Opening Science, 17– 47. DOI: 10.2139/ssrn.2272036.

Shvetsova-Vodka, H. M. (1998). Typology of the document: education. manual for students of cultural institutes. Rivne state Institute of Culture. Kyiv: Kn. Chamber of Ukraine, 78.

Lopatynska, L. A. (2019). Systematization of types of research work. Scientific works of NDFI, 1, 61–73.

Fundamentals of methodology and organization of scientific research: Education. manual for students, cadets, graduate students and adjuncts. (2010). Edited by A. E. Konverskyi. Kyiv: Center for Educational Literature, 352.

Kushnarenko, N. N. (2000). Document studies: Textbook. 2nd ed., revised. and additional Kyiv: T-vo "Knowledge", KOO, 328–329.

Semkiv, V. O., Shandra, R. S. (2015). Intellectual property: a textbook for students of non-law faculties. Lviv: Halytskyi printer, 280.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-17

Як цитувати

Жарінова , А. ., Чуприна , Х. ., & Цибенко , І. . (2023). Класифікація типів документів, що містять результати інтелектуальної та творчої діяльності. Управління розвитком складних систем, (53), 63–70. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.53.63-70

Номер

Розділ

ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ