Система формування компетентостей здобувачів освіти з урахуванням вимог стейкхолдерів
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.53.71-79Ключові слова:
якість освітніх послуг ЗВО, ціннісно-компетентнісний підхід, вимоги стейкхолдерів до ІТ-фахівців, компетентностіАнотація
Україна потребує активного використання наукового потенціалу держави у створенні прогресивних інформаційних технологій управління якістю надання освітніх послуг в закладах вищої освіти. Для успішного вирішення проблем забезпечення якості освіти, які постали перед Україною на шляху до євроінтеграції, необхідні концептуальні зміни, які відбуваються стосовно сприйняття і розуміння вимог та цінностей. Для цього в системі освіти України необхідні зміни, які уможливлять закладам вищої освіти України вийти на рівень провідних європейських і американських ЗВО. В умовах невизначеностей і ризиків вимоги до компетентності фахівців формуються інтуїтивно, а задачею цивілізованого суспільства є застосування чинних та розроблення нових стандартів освіти на підґрунті Законів України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність» тощо. Формуються виклики, нові цінності, які прискорюють необхідність підвищення якості освітнього процесу та висуваються нові вимоги до випускників ЗВО. Одним із таких викликів є перехід до проектного управління в освітній сфері, яке вимагає створення інноваційних інформаційних технологій управління компетентностями здобувачів освітніх послуг, що враховують специфіку вимог роботодавців, спрямованих на підготовку фахівців для ІТ-ринку праці. Ці механізми висувають вимоги до необхідних ринку праці фахівців, а рекомендації роботодавців формують компетенції, що складають актуальний зміст освітніх програм. Створення та дослідження забезпечення підвищення якості освітніх послуг ЗВО є актуальною науковою задачею розвитку вищої освіти України.
Посилання
Lisbon European Council – Presidency Conclusions: 23 and 24 march 2000 // European Parliament. URL: http://www.europarl.europa.eu/summits/lis1_en.htm
Chair’s Summary from the Meeting of the Education Chief Executives. Copenhagen, 22 to 23 September. Paris: OECD, 2005. URL: http://www.oecd.org/edu/35557211.pdf
Hoeckel, Kathrin, Cully, Mark, Field, Simon, Halász, Gábor and Kis, Viktória. (2009). Learning for Jobs. OECD Reviews of Vocational Education and Training. ENGLAND AND WALES. OECD, 2009. URL: Mode of 6.
Kryvoruchko, O. V., Tsiutsiura, M. I., Desiatko, A. M. (2017). Foreign practice of implementing core logistics concepts and systems. Education, science and economy’s development in the integration processes: Ukraine’s conference, April, 20, 2017 y., Vinnytsia / Ministry of Education and science, VNNIE TNEU. Ternopil: Krok. V. 1, Ch. 1. P. 92–94.
Dyakiv, O. (2019). European experience in regulating the interaction of education and the labor market [Electronic resource]. Access mode: http://www.academy.gov.ua/ej/ej11/txts/10dovorp.pdf
Andryushina, O. (2012). Theoretical and methodological principles of using indicators for monitoring the quality of education in the USA. Higher school, 8, 104–113.
Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated November 23, 2011 No. 1341 "On approval of the national framework of qualifications".
Kovalyuk, T. V., Kobets, N. M. (2015). Professional standards in the field of information technologies and their harmonization with IT education of Ukraine. Software engineering: science. NAU journal, 21 (1), 46–55.
Tsiutsiura, M. I., Tsiutsiura, S. V., Kryvoruchko, O. V. (2019). Information technologies for the development of the content of education: monograph Kyiv: CP "Comprint", 118. ISBN -978-966-929-967-9.
Tsiutsiura, M. I., Tsiutsiura, S. V., Kryvoruchko, O. V., Tyutsyura, G. O. (2017). Design methodology of the Education Quality Management system in higher education institutions based on the logical-structural approach. Management of the development of complex systems, 28, 171–177.
Kryvoruchko, Olena, Kostiuk, Mykhailo, Tsiutsiura, Mykola, (2017). Architectural solution of time management system in test driven development approach. International Journal of Science and Research (IJSR) , 7, 07, 1098–1100.
Kryvoruchko, O. V., Tsiutsiura, M. I., Desiatko, A. M. (2017). Foreign practice of implementing core logistics concepts and systems. Education, science and economy’s development in the integration processes: Ukraine’s conference, April, 20, 2017 y., Vinnytsia / Ministry of Education and science, VNNIE TNEU. Ternopil: Krok. V. 1, Ch. 1. P. 92–94.
Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine dated 01.06.2016 No. 600 "On the approval and implementation of Methodological recommendations on the development of higher education standards."
Law of Ukraine "On Scientific and Scientific-Technical Activities" dated December 12, 1991 No. 1978-ХІ
Law of Ukraine "On Higher Education" dated September 6, 2015.
Law of Ukraine "On Involvement of Employers in Training and Retraining of Personnel, Educational and Scientific Processes".
CS2023: ACM/IEEE-CS/AAAI Computer Science Curricula.
Wang, G. and Spitzer, D. (2005). Human resource development. Advances in Developing Human Resources, 7, 1, 5–15.
Ilyin, O. O. (2017). A cognitive approach to the formation and assessment of the competence of specialists in the field of ICT. Telecommunications and Information Technologies, 1, 61–66.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Ростислав Захаров
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.