Еволюція розвитку організації і кадрового менеджменту
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.53.91-99Ключові слова:
організаційні комплекси та механізми їх формування та регуляції, теорії організаційної діяльності, методологія цілісного підходу, поняття «система», фактори формування системи, внутрішня архітектоніка системоквантаАнотація
У терміні «виробництво» приховано поняття організуючої дії. Зробимо формулу точнішою: організація зовнішніх сил природи, організація людських сил, організація досвіду.У людства немає іншої діяльності, крім організаційної, немає інших завдань, окрім організаційних. Отже, всі інтереси людства – організаційні. А звідси випливає: не може і не повинно бути іншої точки зору на життя і світ, окрім організаційної. І якщо це ще не визнається, то тільки тому, що мислення людей досі не вибилося цілком з оболонок фетишизму, оповите ним на шляху розвитку. Життя людини і колективу представляє ланцюг постановки – розв’язання задач. Головна, переважна перешкода полягає в їх неймовірній різнорідності. Різнотипність і різнохарактерність завдань при нинішньому стані організаційного досвіду і знань означає спеціалізовано-різні підходи до них. У загальній схемі перед нами розгорнувся весь зміст життя людства, і тепер можна підбити підсумки. Старий учитель наукового соціалізму Ф. Енгельс висловив їх формулою: виробництво людей, виробництво речей, виробництво ідей. Не випадковим є також посилання на те, що людина повинна вчитись у Природи та Вищого розуму, бо системи створені Природою (наприклад сім’ї організованих тварин) значно перевершують своєю досконалістю створені людиною системи. Геном досконалості природне творіння, тож людині ще треба багато над собою працювати, щоб досягти навіть відомих, створених Природою систем, не говорячи про надконцептуальне управління і діяльність на рівнях більш високих, ніж людський рівень розуму на цьому етапі розвитку людства. Проблема вивчення і вдосконалення організацій як інтелектуальних штучно створених систем значно молодша за самі організації. Удосконалення організацій триватиме весь час, поки існуватиме людство, бо меж досконалості нема. Інша справа, що наш розвиток і досконалість перебувають за межами нашого комфорту. Головним мірилом цінності будь-яких науково-технічних досягнень є практика.
Посилання
Avilov, A. V. (2003). Reflexive management: methodological foundations. M.: GUU, 202.
Anokhin, P. K. (1975). Principal questions of the general theory of functional systems. Medicine, 448.
Bushuev, S. D., Kharitonov, D. A. (2010). A valuable approach in managing the development of complex systems. Management of the development of complex systems, 1.
Weber, M. (1990). Selected works. Trans. with him. M. Progress, 1990.
Demydova, O. O., Shatrova, I. A. Savenko, V. I. (2021). Marketing of personnel at construction enterprises. KhNU, ISBN 978-966-330-397-0 MODERN ACHIEVEMENTS IN SCIENCE AND EDUCATION. Proceedings of the XVI International Scientific Conference, November 1-8, 2021, Netanya, Israel Iftomm.ho.ua, pp. 70–716.
Demydova, O. O., Novak, E. V., Shatrova, I. A., Tytok, V. V. (2019). Marketing support of construction enterprise activity.Science and education: Proceedings of the XXth International Scientific Conference in Haidusoboslo (Hungary). 2019, 27–31.
Dotsenko, S. I. (2013). Architecture of the functional system as an element of the organization of activity in the general theory of the enterprise. Bulletin of NTU "KhPI". Series: Technical progress and production efficiency, 44 (1017), 41–48.
Milner, B. Z. (2003). Theory of organization. M.: INFRA, 90.
Osuga, S. (1089). Processing of knowledge [Text]: trans. from Japanese. M.: Mir, 293.
Popov, E. V. (1987). Expert systems: The solution of formalized problems in dialogue with a computer. M.: Nauka, 288.
Pupkov, K. A., Konkov, V. G. (2001). Intellectual systems (Research and creation). Moscow: MGTU named after N. E. Bauman, 194.
Savenko, V. I., Demydova, O. O., Shatrova, I. A., Honcharenko, T. V., Nesterenko, I. S. (2022). The quality of management, its measurement and improvement: a collection of scientific works. Management of the development of complex systems, 50, 52–59.
Savenko, V. I., Demydova, O. O., Shatrova, I. A. Nesterenko, I. S., Orlyk, Yu. V. (2021). The genome of business excellence and the business culture of a production organization is the basis of the culture of industrial relations in society. Ways to increase the efficiency of construction in the conditions of the formation of market relations. Collection of scientific papers, 48, 1, 21-29. LLC "Lira-K Publishing House" ISSN 2707-9376
Storozh, V. V. (2012). Modeling of intellectual human activity. Artificial intellect, 3, 42–50.
Sudakov, K. V. (2004). Theory of functional systems and its application in physiology and medicine. Novosti mediko-biol. of science, 4, 109–133.
Waterman, D. (1989). Guide to expert systems [Text]: trans. from English. M.: Mir, 388.
Sharkov, V. F. (2014). Delusion" in science - a brake on the development of Russia. Academy of Trinitarianism, M., 19128.
Kosanke K., Nell, J. G. (1999). Standardization in ISO for enterprise engineering and integration. Computers in Industry, 40, 2-3, 311–319. doi:10.1016/s0166-3615(99)00034-2
Haykin, S. (1998). Neural Networks: A Comprehensive Foundation. Ed. 2. Prentice Hall, 842.
Power, D. J. (2000). Web-based and model-driven decision support systems: concepts and issues. AMCIS 2000 Proceedings. 2000. P. 352–355.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Володимир Савенко , Олена Демидова , Інна Шатрова , Тетяна Гончаренко , Тамара Лященко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.