Підходи до оцінки ефективності CRM-систем

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.54.30-39

Ключові слова:

CRM-система, компанія, маркетинг, підходи, оцінка ефективності CRM-системи, бізнес, клієнти

Анотація

У сучасному світі невід’ємною частиною бізнесу є CRM-системи. Вони набули великої популярності в останні роки. Розглянуто актуальність застосування та оцінки ефективності CRM-систем, що цілком обумовлено сучасними потребами управління бізнесом компанії на базі таких систем. Визначено, що оцінка ефективності CRM-систем допомагає оцінити результативність використання системи та внести необхідні корективи. Проведено аналіз літературних джерел з дослідження багатьма науковцями  проблем оцінювання ефективності CRM-систем. Доцільність оцінки ефективності CRM-систем для компанії викликана необхідністю комплексної оцінки ефективності системи з точки зору її здатності покращувати обслуговування клієнтів; підвищувати лояльність клієнтів; генерувати більше продажів; повернення інвестицій. Необхідність застосування досліджуваних в роботі основних підходів для оцінки ефективності CRM-систем обумовлюється запровадженням процесів автоматизації, маркетингу, роботи з клієнтами та аналізу даних. Кожен з них використовується залежно від конкретних потреб бізнесу компанії, її цілей та має переваги й недоліки. Авторами представлено особливості  способів для оцінки ефективності CRM-систем. Визначено, що аналіз показників клієнтської активності є одним з найбільш потужних маркетингових інструментів для оцінювання ефективності CRM-систем. Він допомагає компаніям пристосувати свої продукти і послуги до специфічних потреб клієнтів та підвищувати ефективність продажів. Ще одним із найпоширеніших підходів є аналіз ефективності маркетингу. Він доцільний для визначення ефективності маркетингових стратегій та рекламних компаній, які використовуються в CRM-системі. Детально описано оцінку ефективності CRM-системи за допомогою аналізу рівня задоволеності клієнтів. Визначено, що маркетингове дослідження задоволеності споживачів для компанії базується на кількох основних показниках ефективності: CSAT, NPS, CES. Представлено аналіз продуктивності, який уможливлює оцінити ефективність CRM-системи за допомогою порівняння продуктивності персоналу до і після використання системи. Розглянуто аналіз технічної підтримки та ресурсів – актуальний і необхідний для будь-якої компанії, яка працює з технологією. Він доцільний для визначення ефективності використання технічної підтримки та ресурсів, необхідних для роботи з CRM-системою.

Біографії авторів

Любов Оксамитна , Черкаський державний технологічний університет, Черкаси

Кандидат технічних наук, доцент кафедри інформаційних технологій проєктування

Роман Пряха , Черкаський державний технологічний університет, Черкаси

Аспірант кафедри інформаційних технологій проєктування

Посилання

Mozhova, G. V., Morozov, A. O., Fomin O. D. (2017). The use of CRM systems on the Ukrainian market: features and prospects. Problems of the system approach in economics, 2, 89–94. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PSPE_print_2017_2_17 (accessed on: 2023-03-19).

Rybachuk-Yarova, T. V., Marchenko, M. I. (2023). Teoretyko-metodychni zasady vykorystannia CRM-systemy na pidpryiemstvakh. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/bitstream/123456789/31910/1/CRM%20system.pdf (accessed on: 2023-02-15).

Customer experience management systems. URL: https://buduysvoe.com/publications/systemy-upravlinnya-kliyentskym-dosvidom (accessed on: 2023-03-15).

Lishchynska, L. B. (2015). Basic aspects of automation of work with clients by means of CRM systems. Bulletin of the Khmelnytskyi National University. Economic sciences, 5(1), 206–209.

Bilotserkivskyi, O. B. (2023). Vybir, vprovadzhennia ta vdoskonalennia CRM-system torhivelnykh pidpryiemstv: problemy ta shliakhy vyrishennia. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/49718/1/Bilotserkivskyi_Vybir_vprovadzhennia_2020.pdf (accessed on: 2023-02-15).

Bilotserkivskyi, O. B. (2020). Evaluation of the economic efficiency of the implementation of CRM systems in the activity of trade enterprises. Bulletin of the Odesa National University. Ser. : Economics, 25, 2(81), 167–172.

Vereskun, M. V. (2015). Methods of assessment of effectiveness of implementation of informative systems in industry. Theoretical and practical aspects of economics and intellectual properties, 1(11), 21–26.

Lukan, O. (2014). Analysis of the effectiveness of the marketing activity of the enterprise. Bulletin of KNEU., 5. URL: http://visnik.knteu.kiev.ua/files/2014/05/6.pdf (accessed on: 2023-02-19).

Analysis of the level of satisfaction of customer needs. URL: https://pidru4niki.com/1931111351902/marketing/analiz_rivnya_zadovolennya_potreb_kliyentiv (accessed on: 2023-03-15).

Assessment of customer satisfaction and loyalty. URL: https://mtp-global.com/uk/customer-satisfaction-index/ (accessed on: 2023-03-19).

Customer satisfaction: why measure and how? URL: https://spar.ua/blogs/zadovolenist-klienta-navishcho-vimiryuvati-ta-u-yakiy-sposib (accessed on: 2023-03-15).

What is customer satisfaction? URL: https://mtp-global.com/uk/ocenka-udovletvorennosti-klientov/ (accessed on: 2023-03-15).

Research on the level of satisfaction. URL: https://4service.group/service/marketingovi-doslidzhennya/kilkisni-doslidzhennya/doslidzhennya-zadovolenosti-2/ (accessed on: 2023-03-15).

CSAT is the customer satisfaction index. URL: https://claspo.io/ua/blog/customer-satisfaction-surveys-definition-questions-examples/ (accessed on: 2023-03-19).

NPS customer loyalty index as a metric of company reputation. URL: https://nashkraj.ua/uk/blog/indeks-loyalnosti-kliyentiv-nps-yak-metryka-reputatsiyi-kompaniyi/ (accessed on: 2023-03-15).

NPS survey (Net Promoter Score). URL: https://pro-consulting.ua/ua/additional/nps-opros (accessed on: 2023-03-19).

CES Survey: Assessing Consumer Satisfaction. URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/csi-oprosa-ocenka-udovletvorennosti-potrebitelej (accessed on: 2023-03-19).

Merezhka, Yu. S. (2023). CRM systems are an innovative tool for implementing the company's customer-oriented strategy. URL: http://dspace.univer.kharkov.ua/bitstream/123456789/6730/2/Merezhka.pdf (accessed on: 2023-03-19).

Parekh, L. (2017). How CRM can help HR to improve Employee Experience. SugarCRM Blog. 2017. URL: https://community.sugarcrm.com/community/partner-corner/blog/2017/10/26/how-crm-can-help-hr-to-improve-employee-experience (accessed on: 2023-02-21).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-02

Як цитувати

Оксамитна , Л. ., & Пряха , Р. . (2023). Підходи до оцінки ефективності CRM-систем. Управління розвитком складних систем, (54), 30–39. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.54.30-39

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ