Проєкти організації дорожнього руху: питання понятійного апарату та нормативно-правового забезпечення в контексті національної безпеки та оборони країни
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.56.31-39Ключові слова:
проєкт, організація дорожнього руху, управління проєктами, ментальний простір, вулично-дорожня мережа, управління дорожнім рухом, регулювання дорожнім рухомАнотація
Сучасний світ упроваджує підхід сталого розвитку, який засновано на дбайливій організації навколишнього середовища існування людства. Це стосується усіх аспектів, включаючи і підходи щодо перевезення вантажів і пасажирів у рамках усіх видів зовнішнього (дальнього і приміського) та внутрішнього (міського та сільського) транспорту відповідної системи розселення, забезпечуючи її функціональну цілісність і соціально-економічні взаємозв’язки усередині населеного пункту та населених пунктів між собою. Перевезення вантажів і пасажирів здійснюється на вулично-дорожній мережі, яка має бути упорядкована й організована відповідним чином. Здійснюється таке упорядкування через організацію дорожнього руху, що націлене на створення безпечних та комфортних умов знаходження і переміщення на вулично-дорожній мережі усіх учасників дорожнього руху. Україна обрала своїм курсом рух до Європейського Союзу, а отже, взяла на себе зобов’язання упроваджувати і підтримувати його цінності. У зв’язку з цим організація дорожнього руху має також підпорядковуватися певним принципам, які націлені на підтримку принципу нульової толерантності до смертності та травматизму на дорогах. Реалізація таких принципів має упроваджуватися на основі проєктів, націлених на зміну парадигми організації дорожнього руху з урахуванням національної безпеки та оборони країни. Проте успіх будь-якого проєкту не є можливим за відсутності єдиного розуміння продукту проєкту та його предметної області, що ґрунтується на формуванні єдиного ментального простору проєкту. Відсутність такого простору знижує і затримує упровадження проєктів до моменту його формування. Ініціація проєктів (та навіть обговорення підходів щодо організації дорожнього руху) постійно стикається з непорозумінням предметної області, оскільки усі зацікавлені сторони вкладають у таку діяльність різний зміст. Зазначимо, що відсутня єдність розуміння поняття й на нормативно-правовому рівні, що створює певні перепони щодо проведення дискусій в рамках проблематики. У статті представлено результати дослідження поняття «організація дорожнього руху» і формалізації його для подальшого створення єдиного ментального простору терміна в контексті його використання при ініціалізації та упровадженні портфеля проєктів з відбудови країни, що стосуються модернізації вулично-дорожньої мережі населених пунктів. Дослідження є одним із перших результатів реалізації науково-дослідницької роботи «Методологія управління проєктами модернізації організації дорожнього руху воєнної та повоєнної відбудови територіальних громад»; номер державної реєстрації 0123U101943; фінансується за рахунок державного бюджету України.
Посилання
Bushuyev, S. D., Verenich, O. V., Bushuyev, D. A., Yaroshenko, R. F. (2017). Formal model of the mental space of a project or program. Scientific Journal 'Radio Electronics, Informatics, Control', 1(40), 153–160.
Road Safety in Ukraine during War: Victories and New Challenges. URL: https://u-cycle.org.ua/news/bezpeka-dorozhn-oho-rukhu-v-ukraini-pid-chas-viyny-peremohy-ta-novi-vyklyky. (Accessed on 15.12.2023).
Raiyn, J. (2017). Road traffic congestion management based on a search-allocation approach. Transport and Telecommunication, 18, 1, 25-33. DOI: https://doi.org/10.1515/ttj-2017-0003.
Raiyn, J., Toledo, T. (2014). Real-Time Road Traffic Anomaly Detection. Journal of Transportation Technologies, 4, 256-266. doi: 10.4236/jtts.2014.43023.
Wang, H., Ni, D., Chen, Q.-Y. and Li, J. (2011). Stochastic modeling of the equilibrium speed-density Relationship. Journal of advanced transportation, 47, 126–150. DOI: 10.1002/atr.172.
Brzozowska, A., Bubel, D. & Kalinichenko, A. (2019). Analysis of the road traffic management system in the neural network development perspective. Easten-Europen Journal of Enterprise Technologies, 2/3 (98), 16-24. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.160049.
Convention on the Contract for the International Carriage of Passengers and Goods (CCICPG). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_845/ed20041215#Text. (Accessed on 02.11.2023).
Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_234#Text. (Accessed on 02.11.2023).
Convention on Road Traffic. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_041#n2. – (Accessed on 02.11.2023).
Convention on Road Signs and Signals. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_902#Text. (Accessed on 02.11.2023).
Decision of the Kyiv City Council: On the Approval of the Rules for the Improvement of Kyiv: dated 25.12.2008 No. 1051/1051. Electronic resource. URL: https://dostup.pravda.com.ua/request/87615/response/331770/attach/5/Pravyla%20blagoustroiu%20mista%20Kyieva.pdf?cookie_passthrough=1. (Accessed on 23.10.2023).
European Agreement on Road Traffic. URL: https://zakononline.com.ua/documents/show/140007___529041. (Accessed on 02.11.2023).
Law of Ukraine: On the National Police. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19#Text. (Accessed on 16.10.2023).
Law of Ukraine: On the National Infrastructure of Geospatial Data. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/554-20#Text. (Accessed on 16.10.2023).
Law of Ukraine: On the Regulation of Urban Planning Activities. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17#Text. (Accessed on 16.10.2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ігор Васильєв , Сергій Безшапкін , Сергій Тимченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.