Сучасні моделі і методи управління проєктами у закладах вищої освіти

Автор(и)

  • Юлія Мокієнко Черкаський державний технологічний університет, Черкаси, Україна https://orcid.org/0000-0003-2979-8311
  • Ганна Морозова Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Миколаїв, Україна https://orcid.org/0009-0005-9149-7378

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.56.105-115

Ключові слова:

управління, проєктний підхід, вища освіта, інформаційні технології, моделі, методи

Анотація

Проведено аналіз сучасних методів, моделей управління освітніми проєктами в закладах вищої освіти. Обґрунтовано доцільність впровадження проєктного підходу в управління освітньою діяльністю закладів освіти задля успішного досягнення заявлених освітніми проєктами цілей. Проаналізовано сучасні теорії та практики управління різноманітними освітніми проєктами, які реалізуються в закладах вищої освіти. Авторами запропонована деталізація ролі інформаційних технологій управління освітніми проєктами в ЗВО, яка допоможе проєктним менеджерам спростити задачу цифровізації освітньої галузі. Відмічено, що використання проєктно-технологічних основ в організації управління ЗВО та інформатизація забезпечують прийняття якісних рішень починаючи з управлінської (господарської) діяльності і закінчуючи плануванням освітнього процесу, прийняттям стратегічних рішень щодо розвитку ЗВО. Продемонстровано, що кожен вид діяльності ЗВО стає набагато ефективнішим і успішним саме при застосуванні сучасних інформаційних технологій та методологій управління. Доведено, що розробка та застосування інформаційних технологій в управлінні освітніми проєктами актуальна задача, яка постійно змінюється під впливом зовнішніх та внутрішніх факторів та є пріоритетним напрямом наукових досліджень.

Біографії авторів

Юлія Мокієнко , Черкаський державний технологічний університет, Черкаси

Здобувач PhD кафедри комп’ютерних наук та системного аналізу

Ганна Морозова , Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Миколаїв

Старший викладач кафедри інформаційних управляючих систем та технологій

Посилання

Semko, I. B., Mokiienko, Iu. M., Zarutskyi, S. O. (2022). Classification of educational projects of the institution of higher education in the conditions of digital transformation. A collection of theses of International Scientific and Practical Conference “Intelligent information systems in project management and economy under martial law: materials”. Kharkiv: NURE, 110–113.

Dronova, I. V. (2004). Models and methods of project management in the market of educational services (under the conditions of the integration of the economy of Ukraine into the single European space). PhD thesis: 05.13.22. Kharkiv, 20.

Bushuev, S. D., Kryvoruchko, O. V., Tsyutsyura, M. I. (2014). Application of the "Nova Bashta R2M" model in the management of education development projects. Management of the development of complex systems, 17, 5–11.

Kononenko, I. V., Sushko, G. V. (2019). Formation of a project team for the developing of information and communication technologies. Information Technologies and Learning Tools, 73, 5, 307–322. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v73i5.2866.

Bedrii, D. I. (2019). Integrated anti-risk management of scientific projects in conditions of uncertainty and the transition to a circular economy. DSC thesis: 05.13.22. Odesa, 431.

Kramskyі, S. O., Yevdokimova, O. M., Zakharchenko, O. V. (2021). Economic and mathematical methods of scientific project management in higher education institutions. Market economy: modern management theory and practice, 20, 1(47), 129–145. DOI: 10.18524/2413-9998.2021.1(47).227011.

Kuzminska, Yu. M. (2019). Models and methods of team formation for educational projects of professional development. PhD thesis: 05.13.22. Lviv, 224.

Borzenko-Miroshnychenko, A. Yu. (2007). Quality monitoring of educational projects based on models of system dynamics. PhD thesis: 05.13.22. Kyiv, 22.

Lemeshko, T. A. (2015). Upravlinnia yakistiu v osvitnikh korporatyvnykh informatsiinykh systemakh upravlinnia proiektamy: PhD thesis: 05.13.22. Kyiv, 241.

Lechachenko, T. A. (2021). Models and methods of decision-making support in the information processes of dual education. DSc thesis: 122. Ternopi, 242.

Oberemok, I. I. (2003). Methods and means of project-oriented management in higher educational institutions. PhD thesis: 05.13.22. Kyiv, 17.

Piterska, V. M. (2018). Risk-oriented management of scientific research of institutions of higher education within the framework of innovative programs. DSc thesis: 05.13.22. Odesa, 368.

Tkachenko, V. A. (2020). Models and methods of communication management in educational projects. PhD thesis: 05.13.22. Kyiv, 204

Tsyutsyura, M. I., Tsyutsyura, S. V., Kryvoruchko, O. V., Tsyutsyura, G. O. (2014). Implementation of transformational business changes in the management of educational content development projects using the MSP methodology. Management of Development of Complex Systems, 19, 10–15.

Bulgakov, R. V. (2020). Models and methods of research project management in higher military educational institutions. PhD thesis: 05.13.22. Odesa, 222.

Kuzminska, Yu. M., Danchenko, O. B., Bedrii, D. I. Melenchuk, V. M. (2021). Method of formation of effective teams of educational projects of professional development. Bulletin of the National Technical University "KhPI": Zb.nauk.pr. Series: Strategic management, program and project portfolio management, 2(4), 46–53. doi.org/10.20998/2413-3000.2021.4.6 http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52343

Teslia, I., Zaspa, H. (2020). Development of concentric information technology of digital transformation of higher education institutions. Management of Development of Complex Systems, 44, 105–115, dx.doi.org10.32347/2412-9933.2020.44.105-115.

Law of Ukraine on scientific and scientific-technical activities. (2016). The Official Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine (BVR), 3, 25. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/848-19#Text.

Prydatko, O. V. (2015). Educational projects and programs as an object of project management. Management of the development of complex systems, 24, 42–48. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Urss_2015_24_9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-22

Як цитувати

Мокієнко , Ю. ., & Морозова , Г. . (2023). Сучасні моделі і методи управління проєктами у закладах вищої освіти. Управління розвитком складних систем, (56), 105–115. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.56.105-115

Номер

Розділ

ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ