Система досягнення стратегічних цілей проєкту фрахтування флоту судноплавних компаній у повоєнний період

Автор(и)

  • Сергій Олександрович Крамський Одеський державний екологічний університет, Одеса. Інститут ринку економіко-екологічних досліджень НАНУ, Одеса, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3869-5779
  • Ольга Мамедівна Євдокімова Одеська державна академія будівництва та архітектури, Одеса, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0843-0932
  • Олександр Володимирович Дарушин Мiжрегiональна академiя управлiння персоналом, Одеса, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2379-1816
  • Олег Володимирович Захарченко Приватний заклад вищої освіти «Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова», Черкаси, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8198-6569

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.57.36-44

Ключові слова:

проєкт, фрахтовий ринок, судноплавна компанія, транспортний об’єкт, програма, менеджмент, флот

Анотація

Початок повномасштабного вторгнення росії в Україну завдав значних людських, економічних та політичних збитків, а також руйнувань для системи судноплавства водного транспорту. Тим не менш, у майбутньому (у післявоєнний період) усі отримані втрати мають бути відновлені за проєктами і програмами у повоєнний час. У пропонованій роботі розглянуто актуальну науково-прикладну задачу розроблення підходів управляння успіхом проєктів фрахтування флоту на основі проактивних досліджень судноплавних компаній. Авторами ідентифіковано основні фактори, що впливають на процеси фрахтування флоту: тенденції фрахтового ринку; обсяг транспортної роботи на вже освоєних ринках, можливості виходу на нові ринки, рівень цін на судна, стан турбулентного середовища. Визначено основні стратегічні цілі, які обумовлюють необхідність поповнення флоту судноплавної компанії. Визначено основні види проєктів поповнення флоту, які відповідають таким варіантам поповнення флоту: будування суден, придбання суден, лізинг (бербоут-чартер), коротко- і середньострокова оренда суден (тайм-чартер). Класифікація основних видів проєктів поповнення флоту щодо їх класифікаційних ознак, визначення продуктів, специфіки життєвих циклів, цінності і складу стейкхолдерів, що у повному обсязі характеризує поповнення флоту як об'єкт управління проєктами. У результаті тайм-чартерної оренди компанія обмежена у своїх правах на судно і може здійснювати тільки комерційну діяльність. Цей вид оренди допомагає вирішити коротко- і середньострокові завдання, пов'язані з ринковою діяльністю і необхідністю поповнення флоту. Концепція і модель проактивного формування параметрів проєкту фрахтування флоту в конкретних ринкових умовах з урахуванням їх подальшого розвитку забезпечує встановлення характеристик продукту проєкту і життєвого циклу з урахуванням інтегрального впливу динаміки кон'юнктури ринків, пов'язаних з проєктом. Для кожного конкретного виду проєктів фрахтування флоту визначено основні класифікаційні ознаки, специфіка життєвих циклів, цінність та склад учасників. Отже, актуальним залишається формування моделей управління реалізацією інноваційних проєктів,
програм, зокрема в Україні в її післявоєнних умовах, у парадигмі невизначеності криз у повоєнний період.

Біографії авторів

Сергій Олександрович Крамський, Одеський державний екологічний університет, Одеса. Інститут ринку економіко-екологічних досліджень НАНУ, Одеса

Кандидат технiчних наук, доцент, доцент кафедри публічного управління та менеджменту природоохоронної діяльності, науковий співробітник відділу ринку транспортних послуг

Ольга Мамедівна Євдокімова, Одеська державна академія будівництва та архітектури, Одеса

Старший викладач кафедри економіки та підприємництва

Олександр Володимирович Дарушин, Мiжрегiональна академiя управлiння персоналом, Одеса

Кандидат економiчних наук, доцент кафедри економіки та менеджменту

Олег Володимирович Захарченко, Приватний заклад вищої освіти «Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова», Черкаси

Доктор економічних наук, доцент, професор кафедри менеджменту і адміністрування

Посилання

A Guidebook of Project & Program Management for Enterprise Innovation (P2M). Volume I, Revision 3. Project Management Association of Japan (PMAJ), 2005. URL: https://pmpractice.ru/knowledgebase /normative/projectstandarts/p2m/

Burkynskyі B. V., Nikishyna O. V., (2023). Selective regulation of the development of commodity markets: theory and practice. Odesa: SO IMEER of NASU. 267.

Bernevek T. I., (2018). Fleet replenishment projects success management based on proactive marketing research. PhD (Eng.) thesis 05.13.22. Оdesa: ONMU, 20.

Danchuk V. D., Alkema V. G., Sevostianova A. V., Bakulich O. O., (2020). Wheel working system in a team: relationship between different personnel in a marine project. Financial and credit activities: problems of theory and practice. 4 (35). 277–286. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v4i35.222093

Zakharchenko O. V., Darushin A. V., Bileha O. V., Riepnova T. P., (2019). The Method of project team formation on the example of the ship’s crew. Blue Eyes Intelligence Engineering and Sciences Publication’ for the purpose of publication in the ‘International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering’. Volume-8 Issue-10. 521–526.

Kramskyі S. O., Zakharchenko O. V., (2022). Organization model of managing the stages of implementation of the infrastructures project and program. Management of Development of Complex Systems, 52, 28–34, dx.doi.org10.32347/2412-9933.2022.52.28-34.

Kolodinskyi S. B., Hutsaliuk O. M., (2022). Management of inter-firm cooperative relations for the exchange of innovations by enterprises of Ukraine. Intellectualization of logistics and supply chain management. Vol. 15, 46–55.

Kramskyi S., Kolodinskyi S., Zakharchenko O., (2023). Conceptual model for managing the phases of implementation of infrastructure projects and programmes in the post-war period. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Economics”. 10 (3), 33–40. doi: 10.52566/msu-econ3.2023.33.

Kramskiy S.O., (2014). Models and methods оf forming project teams on the eхample of the crew of a ship: PhD. (Eng.) thesis 05.13.22. Оdessa: ONMU, 20.

Lysyuk V. M., (2023). Mechanisms of implementation of the policy of selective regulation of commodity markets in the post-war period. Economic innovations. Odesa: IMPEER of NASU. № 1 (86). 84–96. https://doi.org/10.31520/ei.2023.25.1(86).84-96

Nikolskyі V. V., (2019). Conceptual basis of management by portfolio of projects and programs on the example of the mariтіme industry. Management of development of complex systems, 39, 25 – 31; dx.doi.org10.6084/m9.figshare.11340635.

Kramskyi S. O., Labunets I. Yu., (2023). Conceptual provisions of the formation of cargo flows of maritime transport of Ukraine in the security measure in the post-war period. Economic Innovations., Odesa: IMPEER of NASU. №4(89). Р. 68–78.

Lysyuk V. M., Lozova T. P., Skoptsov K. V., (2023). Regulation of the state economy in the post-war period on the basis of selective import substitution. Economic Innovations. Odesa: IMPEER of NASU, №2(87). 39–48 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-29

Як цитувати

Крамський, С. О., Євдокімова, О. М., Дарушин, О. В., & Захарченко, О. В. (2024). Система досягнення стратегічних цілей проєкту фрахтування флоту судноплавних компаній у повоєнний період. Управління розвитком складних систем, (57), 36–44. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.57.36-44

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ