Підвищення компетентності проєктно-орієнтованих ІТ-організацій на основі використання віртуальних команд
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.58.33-41Ключові слова:
віртуальні команди, ІТ-організація, метод FIRO-B, компетентністьАнотація
Унікальний характер проєктів, специфічні характеристики організаційних структур, склад проєктних команд та інші фактори можуть створити проблеми в управлінні комунікаціями. ІТ-організації, що працюють з використанням у своїй діяльності віртуальних команд, стикаються зі специфічними проблемами в управлінні комунікаціями та пов’язаними з ними процесами передавання інформації, даних та знань. Під час роботи людей в команді у віртуальному середовищі слід використовувати певні методи, які можуть забезпечити ефективність управління комунікаціями в проєктах. У статті проведено аналіз типів віртуальних команд, їх переваг та недоліків під час проєктного управління та використання моделі FIRO-B для виявлення лідерів команд і управління ними. Запропоновано метод визначення лідера віртуальної команди, використовуючи зазначену модель, що допомагає зрозуміти потреби і поведінку членів команди, забезпечуючи кращу згуртованість команди й ефективність лідера. Запропоновано концептуальну модель інформаційного середовища комунікацій таких команд і модель управління віртуальною командою з позицій її розвитку та вдосконалення компетентності. Проведено аналіз стандартів COBIT та ITIL щодо забезпечення структури управління корпоративних інформаційних технологій разом з погодженням проєктних процесів з бізнес-цілями та завданнями. Досліджено методи управління ІТ-послугами, що відповідають потребам бізнесу. Визначено, що використання моделі FIRO-B у поєднанні із зазначеними фреймворками забезпечить проєктно-орієнтовані ІТ-організації методами визначення і розвитку компетентності як на організаційному, так і на командному рівнях, що враховує емоційний стан людини та її здатність поширювати емоції на інших учасників команди. Емоційний вплив кількісно визначається за допомогою «коефіцієнта віртуальності», який вимірює вплив віртуальних членів команди один на одного.
Посилання
Tripath, P. S. (2009). Communication Management: A Global Perspective (1th ed.). Global India Publications Pvt Ltd, 312.
A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) – Sixth Edition. (2017). Project Management Institute, 675.
Marlow, Shannon L., Lacerenza, Christina N., Salas, Eduardo. (2017). Communication in virtual teams: a conceptual framework and research agenda. Human Resource Management Review, 27, 4, 575-589. ISSN 1053-4822, https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2016.12.005.
Gibbs, J., Sivunen, A. & Boyraz, M. (2017). Investigating the impacts of team type and design on virtual team processes. Human Resource Management Review, 27(4), 590-603. ISSN:1053-4822, http://dx.doi.org/10.1016/j.hrmr.2016.12.006.
Kramer, William S., Shuffler, Marissa L. and Feitosa, Jennifer. (2017). The world is not flat: Examining the interactive multidimensionality of culture and virtuality in teams. Human Resource Management Review, 27, 604–620.
Dulebohn, James H., Hoch, Julia E. (2016). Virtual teams in organizations. Human Resource Management Review, 27, 4, 569-574. ISSN 1053-4822, https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2016.12.004.
Roehling, Mark. (2017). The important but neglected legal context of virtual teams: Research implications and opportunities. Human Resource Management Review, 27, 4, 621–634. ISSN 1053-4822, https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2016.12.008.
John, M., Schaubroeck, Andrew Yu. (2027). When does virtuality help or hinder teams? Core team characteristics as contingency factors. Human Resource Management Review, 27, 4, 635–647. ISSN 1053-4822, https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2016.12.009.
Liao, C. (2017). Leadership in Virtual Teams: A Multilevel Perspective. Human Resource Management Review, 27, 648–659. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2016.12.010
Pauleen, D. J. (2003). Virtual Teams: Projects, Protocols and Processes. Idea Group Publishing, 325.
Aydemir, Okay. (2016). Trust in Communication Management/ Okay, Aydemir. Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 368.
Bernard, Pierre. (2012). COBIT 5. Van Haren Publishing, 134.
AXELOS. ITIL Service Strategy. (2011). AXELOS, 469.
Jarvenpaa, S. L., Leidner, D. E. (1999). Communication and Trust in Global Virtual Teams. Organization Science, 345.
Clarke, S. (2013). Safety leadership: A metanalytic review of transformational and transactional leadership styles as antecedents of safety behaviours. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 22–49.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Владислав Концевий
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.