Проєктний підхід щодо створення керуючої системи для модернізації організації дорожнього руху під час відбудови територіальних громад
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.59.24-33Ключові слова:
територіальна громада, сталий розвиток, стала міська мобільність, організування дорожнього руху, план сталої міської мобільності, дорожній рух, проєкт модернізації організації дорожнього руху, відбудова територіальної громадиАнотація
Реформування містобудівної діяльності відкрило можливість застосування сучасного підходу щодо стратегічного планування розвитку територіальних громад шляхом розроблення і впровадження Концепції інтегрального розвитку території (КІРТ) територіальної громади та секторальних (галузевих) планів щодо реалізації окремих пріоритетів КІРТ. Один із таких пріоритетів полягає в створенні сталої транспортної системи громади, яка забезпечує надання якісних транспортних послуг, мінімізує шкоду навколишньому середовищу, забезпечує отримання довгострокового соціально-економічного ефекту. Для цього розробляється і впроваджується План сталої міської мобільності (ПСММ), в рамках якого здійснюється, зокрема модернізація організування дорожнього руху (ОДР). Повномасштабна воєнна агресія проти України обумовила необхідність перегляду змісту сталої мобільності і впровадження заходів щодо її приведення до вимог воєнної та повоєнної відбудови громад. На перший план виходить стійкість громад до критичних моментів, пов’язаних з воєнними діями та перманентними загрозами з боку агресора. Особливу увагу необхідно приділяти великим містам, які для нього представляють одну з стратегічних цілей. У статті розглянуто особливості реалізації проєкту модернізації ОДР воєнної та повоєнної відбудови територіальних громад відповідно до принципів сталої мобільності. Обґрунтовано необхідність розроблення версії ПСММ, яка містить варіанти сталої мобільності, що відповідають сценаріям розвитку ситуації. Запропоновано три основних напрями, щодо реалізації керуючою системою дорожнього руху (КС) своїх повноважень з розвитку транспортної системи територіальної громади: м’які заходи, жорсткі заходи, заходи щодо підвищення транспортної стійкості територіальної громади. За результатами дослідження зроблено висновки щодо необхідності розроблення нових індикаторів, що характеризують транспортну стійкість територіальної громади; проведення SWOT-аналізу сильних і слабких сторін громад та їх мобільності з врахуванням наслідків воєнної агресії; корегування наявних та розроблення нових ПСММ, насамперед для великих міст та прикордонних громад; приведення складу, структури та функціоналу КС до стану, що забезпечуватиме поточне керування мобільністю відповідно до існуючих викликів та загроз; розроблення, впровадження та технічного забезпечення реалізації документів з ОДР відповідно до сценаріїв розвитку ситуації, що відповідають критичним моментам; застосування методології управління територіальними інфраструктурними проєктами із цифровізації процесів управління ОДР.
Посилання
Vasyliev, I. (2024). Implementation of infrastructure projects for digitalization of traffic control management: terminology aspect. Management of Development of Complex Systems, 58, 15–24. DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.58.15-24.
Gavrilov, E. V., Dmytrychenko, M. F., Dolya, V. K. & al. (2014). Systems Science in Transportation. Textbook, Vol. IV. Traffic Organization. Kyiv. Znannia Ukrainy, 452.
Law of Ukraine. On Motor Roads. № 2862-IV (2005). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2862-15#Text (accessed on: 2024-07-29).
Lisnichenko, T. (2015). Life cycle analysis construction of highways. Problems of Friction and Wear, 4, 103–108.
Dovbii, V., Mnyshenko, R. (2023). The reconstruction of ukraine's transport infrastructure in the field of logistics and transport technologies. Automobile Roads and Road Construction, 113, part 2, 156–163. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-113.2-156-163 (accessed on: 2024-07-29).
Mulenko, V. (2022). Prospects and problems of ukraine's international trade in transport services development. Automobile Roads and Road Construction, 112, 450-458. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2022-112-450-458 (accessed on: 2024-07-29).
Boiko, V., Skladanivska, O. (2023). Current state and development trends of the transport industry of Ukraine. Automobile Roads and Road Construction, 114, part 1, 170–179. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-114.1-170-179 (accessed on: 2024-07-29).
Hasenko, L., Lytvynenko, T., Mohamed, G. (2022). Principles of street and road space redistribution in accordance with modern urban planning trends. Automobile Roads and Road Construction, 111, 45–54. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2022-111-045-054 (accessed on: 2024-07-29).
Porfirenko, V., Norets, S. (2023). Strategies for the transition of road transport to clean energy sources. Automobile Roads and Road Construction, 114, part 1, 214–224. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-114.1-214-224 (accessed on: 2024-07-29).
Gameliak, I., Voloshchuk, D. (2014). About the road and climatic conditions of Ukraine. Modern Technology, Materials and Desing in Construction, 16, 1, 121–126.
Serdyuk, V. (2023). Post-war recovery and growth in road construction. Modern Technology, Materials and Desing in Construction, 35, 2, 177–184. DOI: https://doi.org/10.31649/2311-1429-2023-2-177-184 (accessed on: 2024-07-29).
Dudar, I., Brychanskyy, A. (2023). Modern approaches to reconstruction and development of cities after the war. Modern Technology, Materials and Desing in Construction, 35, 2, 153–158. DOI: https://doi.org/10.31649/2311-1429-2023-2-153-158 (accessed on: 2024-07-29).
Tokin, O., Dubas, R., Klets, D. (2023). Transport strategy during military conflict: paths to recovery and industry development. Automobile Roads and Road Construction, 114, part 2, 113–118. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-114.2-113-118 (accessed on: 2024-07-29).
Law of Ukraine. On Road Traffic. № 3353-XII (1993). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3353-12#Text (accessed on: 2024-07-29).
Bondarenko, V. (2023). System and structure of public administration. Analytical and Comparative Jurisprudence, 3, 250-255. DOI: https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.03.45 (accessed on: 2024-07-29).
Barkar, D. 9 days in traffic jams: Kyiv's roads are overloaded several times over. Radio Svoboda. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/zatory-kyiv-transport-optymizatsiya/31282821.html (accessed on: 2024-07-29).
Cherednichenko, O. (2024). Sustainable urban mobility plan as one of the tools of management of urban transport systems. Spatial development, 7, 594–611. DOI: https://doi.org/10.32347/2786-7269.2024.7.594-611 (accessed on: 2024-07-29).
Cherednichenko, O., Pryimachenko, O. (2022). Urban mobility management in the aspect of the city transport system (on the example of Kyiv). Internauka, 7. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2057-2022-7-8108 (accessed on: 2024-07-29).
Rabinovych, M., Дарковіч, А. What Makes Communities Resilient – First Lessons After February 24. Vox Ukraine. URL: https://voxukraine.org/shho-robyt-gromady-stijkymy-pershi-uroky-pislya-24-lyutogo/ (accessed on: 2024-07-29).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Сергій Бушуєв , Ігор Васильєв
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.