Метод опціону управління проєктами в бізнес-середовищі на морському транспорті у повоєнний період

Автор(и)

  • Сергій Крамський Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Одеса; ДУ «Інститут ринку економіко-екологічних досліджень НАНУ», Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0003-3869-5779
  • Ольга Євдокімова Одеська державна академія будівництва та архітектури, Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0002-0843-0932
  • Олександр Дарушин Одеський національний технологічний університет, Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0002-2379-1816
  • Олег Захарченко Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова, Черкаси, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-8198-6569

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.59.53-61

Ключові слова:

морський транспорт, метод, менеджмент проєктів, перевізники, судноплавна компанія, опціон, фрахтування, бізнес-середовище

Анотація

Початок повномасштабного військового вторгнення росії в Україну завдав значних людських, економічних та політичних збитків, а також руйнувань транспортної інфраструктури, морського транспорту зокрема. На сьогодні морський транспорт України перебуває у стані турбулентності бізнес-середовища. Тому розвиток управління проєктами транспортної системи  та динаміка воєнного впливу морських перевезень схильні до суттєвих економічних коливань. Важливими також є питання, пов'язані з довгостроковим плануванням фаз фрахтування флоту судноплавних компаній із урахуванням економічних трендів зміни стану фрахтового ринку та динаміки воєнного впливу на економіку України. Саме тому постає необхідність у застосуванні методології управління проєктами і програмами на прикладі опціонного методу. Сучасні підходи до управління логістичними, інфраструктурними проєктами у зовнішньому та внутрішньому бізнес-середовищі передбачають застосування методу опціонів з фрахтування. Цим методом регулюються ринок фрахтування суден та поліпшення системи показників ефективності фрахтування морських суден судноплавними компаніями у контексті стратегічних проєктів на морському транспорті. Наукова новизна дослідження полягає в застосуванні опціонного механізму з метою часових факторів до фрахтових ставок, які діють на міжнародних фрахтових біржах. Застосування цього опціонного ризик-орієнтованого проєктного методу дає змогу суднопланикам убезпечити коливання на фрахтовому ринку суден. Отже, це попереджує і знижує економічний ризик підвищення коливань фрахтових ставок для судновласників, оскільки фрахтові ставки формуються на довгострокову перспективу від шести місяців до трьох років, що страхує ризики суб’єктів морського бізнесу.

Біографії авторів

Сергій Крамський , Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Одеса; ДУ «Інститут ринку економіко-екологічних досліджень НАНУ», Одеса

Кандидат технiчних наук, доцент, доцент кафедри публічного управління та адміністрування, науковий спіробітник відділу ринку транспортних послуг

Ольга Євдокімова , Одеська державна академія будівництва та архітектури, Одеса

Старший викладач кафедри економіки та підприємництва

Олександр Дарушин , Одеський національний технологічний університет, Одеса

Кандидат економічних наук, докторант, інституту економіки, управління та бізнесу

Олег Захарченко , Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова, Черкаси, Україна

Доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу, фінансів, банківської справи та страхування

Посилання

A Guidebook of Project & Program Management for Enterprise Innovation (P2M). (2005). Volume I, Revision 3. Project Management Association of Japan (PMAJ) URL: https://pmpractice.ru/knowledgebase /normative/projectstandarts/p2m/

Bushuyev, S. D., Kozyr, B. Yu. (2011). Innovative mechanisms for managing marine transport clusters development programs. Management of Development of Complex Systems. 7, 5–7.

Burkynskyi, B. V., Ilchenko, S. V., Hryshchenko, V. F. (2022). Guiding principles of prioritizing tasks for developing Ukraine's water transport. Economic innovations, 24, 4 (85) https://doi.org/10.31520/ei.2022.24.4(85). 8-16.

Bernevek, T. I., (2018). Fleet replenishment projects success management based on proactive marketing research. PhD thesis (Eng.) 05.13.22. Оdesa: ONMU, 20.

Danchuk, V. D., Alkema, V. G., Sevostianova, A. V., Bakulich, O. O. (2020). Wheel working system in a team: relationship between different personnel in a marine project. Financial and credit activities: problems of theory and practice. 4 (35), 277–286. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v4i35.222093.

Guo, X., Chmutova, I., Kryvobok, K., Lozova, T. (2024). The Race for Global Leadership and its Risks for World Instability: Technologies of Controlling and Mitigation. Research Journal in Advanced Humanities, 5 (1), 178–191. https://doi.org/10.58256/5wzf9y485.

Yevdokimova, O. M., Zakharchenko, O. V., (2021). Economic and mathematical methods of scientific project management in higher education institutions. Market Economy. Modern Management Theory And Practice. Odesa: ONU named after I. Mechnikova, 1(47), 129–145. (in Ukrainian)

Yevdokimova, О., Darushin, O. (2024). A system for achieving the strategic goals of the project of chartering the fleet of shipping companies in the post-war period. Management of Development of Complex Systems, 57, 36–44. DOI: https://doi.org/10.32347/2412.2024.57.36-44 (in Ukrainian)

Darushin, O. (2023). Management models of innovative projects and program products in the field of water transport and environmental protection activities in the post-war period. Management of Development of Complex Systems, 56, 40–49. DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.56.40-49 (in Ukrainian).

Kolodinskyi, S., Zakharchenko, O. (2023). Conceptual model for managing the phases of implementation of infrastructure projects and programmes in the post-war period. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Economics”, 10 (3), 33–40. doi: 10.52566/msu-econ3.2023.33.

Kramskyi, S. O., Levin, D. A. (2024). A comprehensive model for evaluating the development of freighting and adjunction fleet shipping companies: international and national aspects. Economic innovations, 1 (90), 104–113. https://doi.org/10.31520/ei.2024.25.1(90).104-113.

Onyshchenko, S. P., Koskina, Yu. O. (2018). Research of the effect of terms and conditions of an offer on successful conclusion of the freight transaction. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 6 (3 (78)), 25–32. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.55738.

Rudenko, S. V., Lapkina, I. O., Kovtun, T. A., Bondar, A. V. (2018). Project and logistics management: new knowledge based on two methodologies. Vol. 1: Odesa: KUPRIENKO SV, 188.

Zakharchenko, O. V., Darushin, A. V., Bileha, O. V., Riepnova, T. P. (2019). The Method of project team formation on the example of the ship’s crew. Blue Eyes Intelligence Engineering and Sciences Publication. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering, 8 (10), 521–526.

State Customs Service of Ukraine (2023). Indicators of foreign trade of Ukraine. URL: https://bi.customs.gov.ua/uk/trade/import-export.

Тarakanov, М. L., Antonyuk, P. O. (2022). Organizational forms of integration of agricultural markets to global value chains. Economic Innovations, 24, 1 (82), 90–98. https://doi.org/10.31520/ei.2022.

Antonyuk, P. O. (2023). Institutional mechanisms for ensuring the sustainability of the functioning of the Ukrainian market of poultry meat and eggs in the aspects of food security in the post-war period. Economic Innovations, 25 (3 (88)), 50–58.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Як цитувати

Крамський , С. ., Євдокімова , О. ., Дарушин , О. ., & Захарченко , О. . (2024). Метод опціону управління проєктами в бізнес-середовищі на морському транспорті у повоєнний період. Управління розвитком складних систем, (59), 53–61. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.59.53-61

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ