Оптимізація управління бізнес-процесами в інжинірингових компаніях
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.59.97-104Ключові слова:
бізнес-процеси, управління, інжиніринг, інжинірингові компанії, оптимізаціяАнотація
Ця стаття присвячена дослідженню методів і підходів до оптимізації управління бізнес-процесами в інжинірингових компаніях, які спрямовані на підвищення їхньої ефективності, продуктивності та конкурентоспроможності. В умовах сучасного ринку, де технологічні інновації та швидкість реагування на зміни є критично важливими, оптимізація бізнес-процесів стає не просто бажаною, а необхідною. Процесний підхід до управління є ключовим інструментом, що допомагає розглядати діяльність компанії як інтегровану систему взаємопов'язаних процесів, забезпечуючи прозорість та контроль над кожним етапом роботи. Розглянуто важливість моделювання бізнес-процесів, його цілі та етапи, що включають аналіз поточних процесів, ідентифікацію вузьких місць і розроблення оптимізованих рішень. Моделювання уможливлює не лише візуалізувати та зрозуміти існуючі процеси, але й передбачити можливі наслідки змін та їхній вплив на загальну ефективність компанії. Окрему увагу приділено основним стандартам моделювання, таким як SADT (Structured Analysis and Design Technique), який використовується для структурованого аналізу, формування програмного забезпечення та побудови інформаційної системи; IDEF (Integration Definition for Function Modeling), який забезпечує моделювання складних систем, відображення та аналіз моделі; ARIS (Architecture of Integrated Information Systems), що підтримує комплексний підхід до моделювання бізнес-процесів, а саме опис, аналіз, вдосконалення, підготовку до впровадження складних інформаційних систем, контроль; BPMN (Business Process Model and Notation), що надає графічне представлення процесів для простого і доступного використання; BPEL (Business Process Execution Language), який орієнтований на ліквідацію розриву між моделюванням та виконання бізнес-процесів. Також приділено увагу основним методам оптимізації управління бізнес-процесами, таким як Методика швидкого аналізу рішення (FAST, Fast Analysis Solution Technology), яка дає змогу швидко оцінити і поліпшити процеси; Бенчмаркінг процесу, що передбачає порівняння власних процесів із найкращими практиками в галузі; Перепроєктування процесу, що включає повний перегляд і реконструкцію процесів з метою їх покращення; Реінжиніринг процесу, що передбачає радикальні зміни в процесах для досягнення значних покращень у ключових показниках ефективності. Важливим аспектом є порівняння еволюційного та революційного підходів до оптимізації бізнес-процесів на основі порівняння методів бенчмаркінгу процесу та реінжинірингу процесу, де перший передбачає поступові зміни та поступові вдосконалення, тоді як другий вимагає кардинальних змін і інноваційних рішень для досягнення максимальної ефективності.
Посилання
Volynets, I. (2017). Model and methods of managing business processes of innovative development of the enterprise. Lesya Ukrainka Volyn National University, Higher School of Economics and Innovation in Lublin URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/17662.
Korzachenko, O. (2015). Modeling business processes of enterprises: methodologies, approaches and methods.Scientific Bulletin of Kherson State University. Ser.: Economic Sciences, 11 (1). 171–175. URL: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_11/41.pdf.
Lysenko, Olena. (2011). Basic methodological methods to the modeling of business processes on an enterprise. Bulletin of the Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, 13 (167), 314–319. URL: https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/14350.
Danchenko, Olena, Bedrii, Dmytro & Semko, Alexander. (2020). Overview of information technologies of business process management in organizations. Management of Development of Complex Systems, 44, 20–26; dx.doi.org10.32347/2412-9933.2020.44.20-26.
Andreychikov, O. O. (2013). The use of modern information technologies in the process of developing regulations of arbitrary complexity. Scientific and technical collection "Utility management of cities" O.M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv Becket series "Technical sciences and architecture", 110, 259–265. URL: https://eprints.kname.edu.ua/35109/.
Korzachenko, O. (2013).Optimization of business processes of Ukrainian enterprises. Scientific Bulletin of Kherson State University. Ser.: Economic Sciences, 3, 64–69. URL: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_03/15.pdf.
Danchenko, Olena, Semko, Alexander, Mazurkevich, Artem. (2021). Methods of optimizing the company's business processes in conditions of digitalization. Project, Program, Portfolio Management. P3M-2021: Abstracts of reports of the VI International Scientific and Practical Conference. 72–75. URL: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4600.
Honcharova, O. M. (2012). Reengineering of business processes as a way to improve management efficiency. Effective economy, 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=943
Olshansky, O. V. (2019). Analysis of methods of improving business processes of trade enterprises. State and regions. Series: Economy and entrepreneurship, 2, 104–110. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2019_2_20
Prodius, O. I., Naida, E. D. (2018). Reengineering of business processes as a modern management concept. Economy and society, 19, 573–577. URL: https://chmnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/06/Ekonomika-i-suspilstvo-19-2018.pdf#page=573
Hammer, M., Champy, J. (1993). Reengineering the corporation: A manifesto for business revolution. New York : Harper Collins, 32.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Федір Ткаченко , Олена Данченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.