Визначення сценаріїв реалізації проєктів відновлення об’єктів транспортної інфраструктури у післявоєнний період на основі моделювання транспортних потоків
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.59.105-114Ключові слова:
проєкт, відновлення, транспортна інфраструктура, післявоєнний період, підхід, раціональні сценарії, моделювання, транспортні потокиАнотація
Виконано аналіз стану пропонованого питання в теорії та практиці. Встановлено, що в умовах післявоєнного відновлення транспортної інфраструктури важливо забезпечити ефективне планування і реалізацію проєктів відновлення об’єктів транспортної інфраструктури для заданого проєктного середовища. Обґрунтовано підхід до визначення сценаріїв реалізації проєктів відновлення об’єктів транспортної інфраструктури. Він базується на моделюванні транспортних потоків із використанням моделі Гріншилда та фреймворку OpenStreetMap (OSM). Модель Гріншилда описує взаємозв'язки між швидкістю, щільністю та потоком транспорту. Вона допомагає виявити вузькі місця в транспортній мережі та визначити пріоритетні ділянки для відновлення. Пропонується використовувати фреймворк OpenStreetMap (OSM), що забезпечує доступ до відкритих даних про транспортну інфраструктуру, що уможливлює створювати детальні моделі транспортних мереж. На основі запропонованого підходу визначено раціональний сценарій реалізації проєктів відновлення об’єктів транспортної інфраструктури для заданого проєктного середовища – на пріоритетних для відновлення вулицях міста Краматорськ Донецької області. За результатами моделювання встановлено, що сценарій Scenario_1.1 показав найкращі результати з точки зору середньої швидкості (31.46 км/год) та середньої затримки (3.79 с/км) руху транспортних засобів. Отримані результати підтверджують доцільність використання підходу до визначення сценаріїв реалізації проєктів відновлення об’єктів транспортної інфраструктури, що базується на моделюванні транспортних потоків. Подальші дослідження слід проводити в напрямі розроблення системи підтримки прийняття рішень, яка базуватиметься на розробленому підході.
Посилання
Demchyna, V. R., Zachko, O. B. (2022). Models of safety management of transport infrastructure projects. Actual problems of fire safety and prevention of emergencies in today's conditions: collection of abstracts of the All-Ukrainian scientific and practical conference with international participation, Lviv, October 12-13, 2022. 501–503.
Tryhuba, A. M, Demchyna, V. R, Ratushnyi, A. R, Koval, L. S. (2024). Method and results of determining priority objects during the initiation of projects for the restoration of transport infrastructure in the post-war period. Bulletin of Lviv State University of Life Safety, 29, 141-151. https://doi.org/10.32447/20784643.29.2024.15.
Bushuyev, S. D., Bushuyev, D. A., Bushuyeva, V. B., Kozyr, B. Y. (2019). Leadership in the application of flexible methodologies for managing information technology projects. Information Technologies and Learning Tools, 70, 2, 1–15.
Tryhuba, A. M, Ratushnyi, A. R, Demchyna, V. R, Koval, L. S. (2023). Features of project management of the restoration of transport and security infrastructure of rural communities in the post-war period. Bulletin of Lviv State University of Life Safety, 28, 44–54. https://doi.org/10.32447/20784643.28.2023.05.
Bushuyeva, N. S., Chernysh, O. V. (2023). Project management of sustainable development of non-profit organizations in a risky environment. Management of development of complex systems. 55, 12-17, URL: http://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.55.12-17.
Greenshield’s Model. URL: https://www.webpages.uidaho.edu/niatt_labmanual/chapters/trafficflowtheory/theoryandconcepts/GreenshieldsModel.htm
OpenStreetMap. URL: https://www.openstreetmap.org/
Tryhuba, A. M, Demchyna, V. R. (2024). Approach to data collection for the implementation of transport infrastructure development projects in the post-war period based on the OpenStreetMap framework. Modern Information and Innovative Technologies in Transport (MINTT - 2024) [Proceedings of the XVI International Scientific and Practical Conference (May 29-31, 2024, Odesa)]. Odesa: Kherson State Maritime Academy. P. 258–261.
Bushuyev, S., Verenych, O., Tereykovska, L., Voitenko, O. (2023). Infrastructure projects of road traffic organization: selection of management methodology. Management of the development of complex systems, 56, 24–30. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.56.24-30.
Kryzhanovskyi, E. M., Mokin, V. B., Yashcholt, A. R., Skoryna, L. M. (2015). System analysis and design of GIS. Vinnytsia: VNTU, 127.
Reddy, S. P., Tallam, T., Lakshmana Rao, K. M. (2020). Calibration of Pedestrian Flow Model Using Greenshield’s Macroscopic Stream Model for a Signalized Midblock. Lecture Notes in Civil Engineering, 71, 101–111.
Teknomo, K., Gardon, R. & Saloma, C. (2019). Ideal Flow Traffic Analysis: A Case Study on a Campus Road Network, Philippine Journal of Science, 148 (1), 5162.
Morlok, Edward K. (185). Pengantar teknik dan perencanaan transportasi. Erlangga, 834.
Fang, J., Wang, J., Fu, L., Lu, M., Xu, M. (2024). A macro-microscopic traffic flow data-driven optimal control strategy for freeway. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, https://doi.org/10.1177/09544070241237847
Bermawi, Y., Mutiara, Sari N. & Herlinawati, H. (2023). A Evaluation of Service at the 4-Way Intersection on Soekarno Hatta Street Palembang City. First-Escsi, 14, 294–306.
Perdana, M. G., Surya, A. (2023). Analisis hubungan volume, kecepatan dan Kepadatan arus lalu lintas dengan membandingkan metode Greenshield dan metode Greenberg. Studi Empiris Ruas Jalan Ahmad Yani Km 37 Kota Banjarbaru, 6, 1, 114–127. https://doi.org/10.31602/jk.v6i1.11684.
Mcshane, W. R & Roes, R. P. (2011). Traffic Engineering. Penerbit: Prentice Hall, Inc. New Jersey, 739.
Ideal Flow Network Python Library. URL: https://github.com/teknomo/IdealFlowNetwork.
Kovalchuk, O. I., Zachko, O. B., Kobylkin, D. S. (2022). Models and methods for designing the organizational structure of a virtual team. Management of the development of complex systems, 50, 5–12, https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.50.5-12.
Tryhuba, A., Kondysiuk, I., Tryhuba, I., Boiarchuk, O., Tatomyr, A. (2022). Intellectual information system for formation of portfolio projects of motor transport enterprises. CEUR Workshop Proceedings, 3109, 44–52.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Анатолій Тригуба , Василь Демчина, Інна Тригуба , Лілія Коваль
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.