Застосування теорії розв’язання інноваційних задач в оточенні штучного інтелекту

Автор(и)

  • Сергій Бушуєв Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-4969-7879
  • Наталія Бушуєва Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-7298-4369
  • Олег Ільїн Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0009-0005-8805-8147
  • Даніл Чепелев Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0009-0003-3608-4824
  • Олег Даниленко Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0009-0006-6314-6121
  • Вадим Овсюк Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0009-0000-6905-3862
  • Олександр Рябий Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0009-0005-7421-0064
  • Артем Бакуновець Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна https://orcid.org/0009-0002-0826-2219

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.60.24-32

Ключові слова:

штучний інтелект, інтелект, інноваційні задачі, проєкти, прийняття рішень, ефективні продукти, ТРВЗ

Анотація

Штучний інтелект (ШІ) трансформує традиційні підходи до розв’язання задач, особливо в контексті інновацій. Ця стаття досліджує, як теорія розв’язання інноваційних задач може бути адаптована та посилена за допомогою можливостей ШІ. Інтеграція теорії розв’язання інноваційних задач і ШІ відкриває нові можливості для підвищення ефективності й інноваційності. Однак важливо розуміти, що ШІ не замінює людський інтелект, а доповнює його, надаючи нові інструменти для прийняття рішень. Поєднання теорії розв’язання інноваційних задач і штучного інтелекту відкриває нові можливості для підвищення ефективності та креативності в процесі розроблення інноваційних рішень. ТРІЗ забезпечує систематичний підхід до вирішення проблем, а ШІ надає потужні інструменти для аналізу даних та генерації ідей. Методологія досліджень полягає у такому: аналіз принципів ТРВЗ в оточенні ШІ, виокремлення області Парето застосувань, побудова матриці суперечностей принципів, оцінка впливу принципів на управління процесом сталого розвитку, формування моделей ланцюгів створення інноваційних проєктів, побудова системи критеріїв вибору ланцюга та створення інноваційних проєктів. Застосування цього підходу може привести до створення більш інноваційних та ефективних продуктів і послуг, які відповідають потребам сучасного суспільства.

Біографії авторів

Сергій Бушуєв , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри управління проєктами

Наталія Бушуєва, Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Доктор технічних наук, професор, професор кафедри управління проєктами

Олег Ільїн, Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Доктор технічних наук, професор, професор кафедри управління проєктами

Даніл Чепелев , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Здобувач освітнього рівня «магістр» спеціальності 126 «Штучний інтелект. Когнітивні технології»

Олег Даниленко, Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Здобувач освітнього рівня «магістр» спеціальності 126 «Штучний інтелект. Когнітивні технології»

Вадим Овсюк , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Здобувач освітнього рівня «магістр» спеціальності 126 «Штучний інтелект. Когнітивні технології»

Олександр Рябий, Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Здобувач освітнього рівня «магістр» спеціальності 126 «Штучний інтелект. Когнітивні технології»

Артем Бакуновець , Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ

Здобувач освітнього рівня «магістр» спеціальності 126 «Штучний інтелект. Когнітивні технології»

Посилання

Alʹtshuller, G. S. (1999). The innovation algorithm: TRIZ, systematic innovation and technical creativity. Technical innovation center, Inc.

Bushuyev, S., Murzabekova, S., Biloshchytskyi, A., Khusainova, M. & Sukach, S. (2023, May). Inspirational Development of Education Establishment. Astana IT University Case. In 2023 IEEE International Conference on Smart Information Systems and Technologies (SIST), pp. 406–411. IEEE.

Bushuyev, S., Piliuhina, K. & Chetin, E. (2023). Transformation of values of the high technology projects from a VUCA to a BANI environment model. Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, 2(24), 191–199.

Bushuyev, S., Bushuyeva, N., Murzabekova, S. & Khussainova, M. (2023). Innovative development of educational systems in the BANI environment. Scientific Journal of Astana IT University, 14, 104–115. https://doi.org/10.37943/14YNSZ2227.

Crompton, H. & Song, D. (2021). The potential of artificial intelligence in higher education. Revista virtual Universidad catolica del Norte, 62, 1-4. https://doi.org/10.35575/RVUCN.N62A1.

Dogan, M. E., Goru Dogan, T., & Bozkurt, A. (2023). The use of artificial intelligence (AI) in online learning and distance education processes: A systematic review of empirical studies. Applied Sciences, 13 (5), 3056. https://doi.org/10.3390/app13053056.

Gawande, V., Al Badi, H. & Al Makharoumi, K. (2020). An Empirical Study on Emerging Trends in Artificial Intelligence and its Impact on Higher Education. International Journal of Computer Applications, 175 (12), 43–47. https://doi.org/10.5120/ijca2020920642.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-29

Як цитувати

Бушуєв , С. ., Бушуєва, Н. ., Ільїн, О. ., Чепелев , Д. ., Даниленко, О. ., Овсюк , В. ., Рябий, О. ., & Бакуновець , А. . (2024). Застосування теорії розв’язання інноваційних задач в оточенні штучного інтелекту. Управління розвитком складних систем, (60), 24–32. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.60.24-32

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ