Застосування теорії розв’язання інноваційних задач в оточенні штучного інтелекту
DOI:
https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.60.24-32Ключові слова:
штучний інтелект, інтелект, інноваційні задачі, проєкти, прийняття рішень, ефективні продукти, ТРВЗАнотація
Штучний інтелект (ШІ) трансформує традиційні підходи до розв’язання задач, особливо в контексті інновацій. Ця стаття досліджує, як теорія розв’язання інноваційних задач може бути адаптована та посилена за допомогою можливостей ШІ. Інтеграція теорії розв’язання інноваційних задач і ШІ відкриває нові можливості для підвищення ефективності й інноваційності. Однак важливо розуміти, що ШІ не замінює людський інтелект, а доповнює його, надаючи нові інструменти для прийняття рішень. Поєднання теорії розв’язання інноваційних задач і штучного інтелекту відкриває нові можливості для підвищення ефективності та креативності в процесі розроблення інноваційних рішень. ТРІЗ забезпечує систематичний підхід до вирішення проблем, а ШІ надає потужні інструменти для аналізу даних та генерації ідей. Методологія досліджень полягає у такому: аналіз принципів ТРВЗ в оточенні ШІ, виокремлення області Парето застосувань, побудова матриці суперечностей принципів, оцінка впливу принципів на управління процесом сталого розвитку, формування моделей ланцюгів створення інноваційних проєктів, побудова системи критеріїв вибору ланцюга та створення інноваційних проєктів. Застосування цього підходу може привести до створення більш інноваційних та ефективних продуктів і послуг, які відповідають потребам сучасного суспільства.
Посилання
Alʹtshuller, G. S. (1999). The innovation algorithm: TRIZ, systematic innovation and technical creativity. Technical innovation center, Inc.
Bushuyev, S., Murzabekova, S., Biloshchytskyi, A., Khusainova, M. & Sukach, S. (2023, May). Inspirational Development of Education Establishment. Astana IT University Case. In 2023 IEEE International Conference on Smart Information Systems and Technologies (SIST), pp. 406–411. IEEE.
Bushuyev, S., Piliuhina, K. & Chetin, E. (2023). Transformation of values of the high technology projects from a VUCA to a BANI environment model. Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, 2(24), 191–199.
Bushuyev, S., Bushuyeva, N., Murzabekova, S. & Khussainova, M. (2023). Innovative development of educational systems in the BANI environment. Scientific Journal of Astana IT University, 14, 104–115. https://doi.org/10.37943/14YNSZ2227.
Crompton, H. & Song, D. (2021). The potential of artificial intelligence in higher education. Revista virtual Universidad catolica del Norte, 62, 1-4. https://doi.org/10.35575/RVUCN.N62A1.
Dogan, M. E., Goru Dogan, T., & Bozkurt, A. (2023). The use of artificial intelligence (AI) in online learning and distance education processes: A systematic review of empirical studies. Applied Sciences, 13 (5), 3056. https://doi.org/10.3390/app13053056.
Gawande, V., Al Badi, H. & Al Makharoumi, K. (2020). An Empirical Study on Emerging Trends in Artificial Intelligence and its Impact on Higher Education. International Journal of Computer Applications, 175 (12), 43–47. https://doi.org/10.5120/ijca2020920642.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Сергій Бушуєв , Наталія Бушуєва, Олег Ільїн, Даніл Чепелев , Олег Даниленко, Вадим Овсюк , Олександр Рябий, Артем Бакуновець

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.