Аналіз особливостей побудови системи організації і проведення конкурсів наукових робіт студентів

Автор(и)

  • Ірина Доманецька Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-8629-9933
  • Ярослав Хроленко Інститут проблем реєстрації інформації НАН України, Київ, Україна https://orcid.org/0009-0004-0641-827X

DOI:

https://doi.org/10.32347/2412-9933.2025.61.226-231

Ключові слова:

конкурс наукових робіт, класи автоматизованих систем, єдиний інформаційний простір

Анотація

В умовах сучасного розвитку науки і освіти організація конкурсів наукових робіт є важливим інструментом підтримки студентської наукової діяльності та стимулювання молодих дослідників до розроблення нових ідей і рішень. Проте традиційні підходи до проведення таких конкурсів часто є обтяжливими і потребують значних зусиль з боку організаторів. У зв'язку з цим виникає потреба у створенні автоматизованих систем, які можуть забезпечити ефективність, прозорість і об'єктивність усіх етапів організації та проведення конкурсів. Метою цього дослідження є виявлення у функціоналі системи організації та проведення конкурсу наукових робіт класифікаційних ознак класичних автоматизованих систем. У процесі дослідження було проаналізовано функціонал п'яти типів автоматизованих систем: системи електронного документообігу, інформаційні системи організації подій, системи підтримки прийняття рішень, системи аналізу даних та інтелектуальні системи. Результати засвідчили, що повноцінний функціонал цих систем, об`єднаний в рамках системи організації та проведення конкурсів, призводить до дублювання певних функцій. Результати дослідження свідчать, що інтеграція оригінальних функцій різних типів автоматизованих систем у комплексну платформу функцій з усуненням дублювання уможливить значно оптимізувати процеси організації конкурсів наукових робіт. Це сприятиме зниженню адміністративного навантаження, підвищенню якості оцінювання та забезпеченню прозорості всіх етапів конкурсу. Висновки дослідження підкреслюють важливість модульності і масштабованості майбутньої системи, що дасть змогу легко адаптувати її до змінних вимог і забезпечити довгострокову ефективність. Отже, створення комплексної автоматизованої системи для проведення конкурсів наукових робіт є необхідним кроком для підвищення ефективності й об'єктивності цього процесу. Така система стане важливим інструментом підтримки наукової діяльності студентів, сприятиме розвитку їхніх дослідницьких навичок та стимулюватиме інноваційний підхід до вирішення наукових проблем.

Біографії авторів

Ірина Доманецька , Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ

Кандидатка технічних наук, доцентка, доцентка кафедри інтелектуальних технологій

Ярослав Хроленко , Інститут проблем реєстрації інформації НАН України, Київ

Аспірант, відділ інтелектуальних технологій підтримки прийняття рішень

Посилання

What is trendy in today’s science fair projects? https://www.snexplores.org/blog/eureka-lab/sts-2019-current-science-fair-projects-trends

Resch, C. (2013). Olympiads as a means to promote gifted students. Physics Competitions, 15 (1 & 2).

Smith, K. N., Jaeger, A. J., & Thomas, D. (2021). Science Olympiad is why I’m here: The influence of an early STEM program on college and major choice. Research in Science Education, 51 (S1), 443–459. https://doi.org/10.1007/s11165-019-09897-7.

Miller, K., Sonnert, G., & Sadler, P. (2018). The influence of students’ participation in STEM competitions on their interest in STEM careers. International Journal of Science Education Part B, 8 (2), 95–114. https://doi.org/10.1080/21548455.2017.1397298.

https://www.snexplores.org/blog/eureka-lab/sts-2019-current-science-fair-projects-trends.

Mohammad Kaykobad Popularizing Science and Science Competitions / Olympiads in Informatics, IOI, Vilnius University, 2024, Vol. 18, 25–32. DOI: 10.15388/ioi.2024.02.

Raghu Raman, Hardik Vachharajani, and Krishnashree Achuthan. 2018. Students motivation for adopting programming contests: Innovation-diffusion perspective. Education and Information Technologies 23, 5 (Sep 2018), 1919–1932. https://doi.org/10.1007/s10639-018-9697-3.

Vladoiu, M., Constantinescu, Z., Moise, G. (2017). A New Collaborative Paradigm of Computer Science Student Contests: An Experience. In: Panetto, H., et al. On the Move to Meaningful Internet Systems. OTM 2017 Conferences. OTM 2017. Lecture Notes in Computer Science, vol 10573. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69462-7_18

Tsyganok V., Khrolenko Y., and Domanetska I. (2024). "Information Technology for Student Scientific Works Competitions," in Proc. 1st Int. Student Conf.: Digital Generation, Astana, Kazakhstan, Apr. 2024, pp. 310–315. Available: https://student-conference.astanait.edu.kz/

Regulations on the All-Ukrainian Competition of Student Scientific Papers in Fields of Knowledge and Specialties https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0620-17#Text.

Tsyganok V. V., Khrolenko Ya. O., Domanetska I. M. (2024). Intelligent word processing tools for the tasks of organizing and conducting competitions of student scientific papers. Systems and tools of artificial intelligence: abstracts of reports of the International Scientific Conference "Artificial Intelligence: Achievements, Challenges and Risks". Kyiv: IPSI "Science and Education", 15-16.03.2024. P. 331–335.

Khrolenko Ya. O. (2024). Analysis of modern technologies for organizing and conducting competitions of student scientific papers. Automation and computer-integrated technologies in production and education: state, achievements, development prospects: materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Internet Conference. Cherkasy. P. 241–243. https://conference.ikto.net/public/static/about.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Доманецька , І., & Хроленко , Я. (2025). Аналіз особливостей побудови системи організації і проведення конкурсів наукових робіт студентів. Управління розвитком складних систем, (61), 226–231. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2025.61.226-231

Номер

Розділ

ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ